خبرگزاری کار ایران

اوجاقلو خبرداد:

سرمازدگی برداشت زردآلو در زنجان را به 11 هزار تن کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۳۹۸

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: زردآلو از جمله محصولات مهم باغی استان زنجان به شمار می‌رود که سطحی بالغ بر 5 هزار و 437 هکتار از باغات استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بهنام اوجاقلو امروز با بیان اینکه در حال حاضر 4 هزار و 578  هکتار از باغات زردآلوی استان زنجان در مرحله باردهی است، عنوان کرد: شهرستان ماهنشان با سطح 2 هزار و 342 هکتار باغ زردآلو عمده تولید کننده این محصول در استان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال خسارت سرمازدگی باغات زردآلو در اکثر شهرستان‌های استان زنجان را دچار خسارت 90 تا 100 درصدی کرد، افزود: خسارت سرمازدگی در باغات زردآلوی شهرستان‌های طارم و ماهنشان کم تر از سایر شهرستان‌ها و حدود 40 تا 50 درصد بوده است.

اوجاقلو با اشاره به تولید بالغ بر 42 هزار تن زردآلو طی سال گذشته در استان زنجان بیان داشت: امسال خسارت سرمازدگی و تگرگ تولید زردآلو در استان را به 11 هزار تن کاهش داد که 10 هزار تن از این میزان مربوط به شهرستان ماهنشان بوده و یک هزار تن مابقی نیز سهم شهرستان طارم است.

وی استان زنجان را جزو پنج استان اول تولید کننده زردآلو در کشور برشمرد و عمده ارقام زردآلوی تولیدی در استان را شکرپاره، شاهرودی و عسگرآبادی اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز