خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل:

عزم راسخ استان اردبیل برای پیشرو بودن در فناوری های نوین پهبادها

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۶۳۴

مدیرکل امنیتی و انتظامی و اتباع خارجی استانداری اردبیل از عزم راسخ استان اردبیل برای پیشرو بودن در فناوری‌های نوین پهبادها خبر داد.

به گزارش ایلنا، شهریار آراسته در همایش فناوری پهباد در اردبیل با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان در ساخت پهپادها، خاطرنشان کرد:برگزاری همایش های این چنینی علاوه بر آشنایی کامل و علمی خلبانان با فناوری نوین پهپاد، باعث آشناشدن آنها با مقررات و دستورالعمل های سازمان هواپیمایی کشوری و شورای امنیت کشور و پرواز امن تر خواهد شد.

وی افزود: استان اردبیل در فناوری های نوین خصوصا پهبادها عزم راسخ دارد که پیشرو باشد.

فعالیت بیش از 270 شرکت دانش بنیان در حوزه هوایی و فضایی

حامد سعیدی دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی کشور با اشاره به فعالیت بیش از 270شرکت دانش بنیان در حوزه هوایی و فضایی، و سرشماری  بیش از 17هزار کاربر پهپاد را 4سال پس از آغاز طرح ساماندهی پهباد اعلام کرد و گفت: تاکنون 3 هزار و 600 تیم پروازی آموزش یکپارچه دیده و گواهی نامه دار شده اند که در تمام گستره جغرافیایی کشور مشغول به فعالیت هستند و در حوزه های فیلم برداری، عکاسی، خبر، کشاورزی و سم پاشی، نقشه برداری، بازرسی خطوط برق، نفت و گاز،حفاظت منابع طبیعی و محیط‌زیست، میراث فرهنگی و مرزبانی و همچنین امداد نجات در حال خدمت رسانی به کشور هستند.

میلاد چشمه نور دبیر اجرایی دوره و نماینده اتحادیه صنایع هوای و فضای کشور در استان هم، رشد این فناوری در 2 سال اخیر در استان اردبیل بسیار چشمگیر و فراتر از میانگین رشد کشور است که با توجه به حوزه متنوع کاربرد این پهپادها در کشاورزی، کردشگری عمران و تصویربرداری، رشد بیشتری نیز برای استان پیش بینی می شود.

وی  افزود: اگر مسئولان در هر زمینه از این فناوری حمایت و اعلام همکاری کنند، نمایندگی اردبیل آمادگی هرگونه کمک و همکاری در جهت پیشبرد این تکنولوژی را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز