خبرگزاری کار ایران

در همایش نقش تعاونی‌های بهیاری توسعه روستایی مطرح شد:

با پرداخت وام‌ با کارمزد 4 تا 6 درصد به تعاونی‌ها کمک می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۹۱۶

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: در بحث اشتغال روستایی تعاونی‌های دهیاری می‌تواند بسیار موثر باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحمید کلانتری در اولین همایش نقش تعاونی‌های بهیاری توسعه روستایی گفت: در بحث اشتغال روستایی تعاونی‌های دهیاری می‌تواند بسیار موثر باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های روستایی می‌توانند در گسترش صنایع دستی، پرورش ماهی و بوم‌گردی بسیار موثر باشند، گفت: می‌توانیم از این ظرفیت‌ها بیش از اینها استفاده کنیم و افراد خوش‌فکر را دعوت کنیم و در اداره تعاونی‌ها مشارکت کنند. تعاونی‌های دهیاری‌ها باید آموزش توسعه ببینند و نیاز به آنها را آموزش دهیم.

وی افزود: در بحث اشتغال روستایی می‌توانیم از طریق تعاونی‌ها کمک‌های موثری را ارائه کنیم. مثلا می‌توانیم وام‌هایی با کارمزد 4درصد، 5درصد و 6 درصد به آنها پرداخت کنیم تا بتوانیم با تامین مالی آنها زمینه گسترش آنها را در سراسر کشور فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ماده 26 برنامه ششم توسعه واگذاری بخش دولتی اقتصاد به تعاونی‌ها و بخش خصوصی تاکید کرده است، گفت: بیش از 70 تا 80 هزار پروژه عمرانی وجود دارد که می‌توانیم آنها را به تعاونی‌های دهیاری‌ها واگذار کنیم.

کلانتری افزود: تعاونی های دهیاری‌ها می‌توانند در کارهای جدول‌زنی، موزائیک‌زنی و... مشارکت داشته باشند. در این میان وزارت کشور حامی تعاونی‌های دهیاری است. فرمانداری‌ها هم باید اصلی‌ترین حامیان تعاونی‌ها باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز