خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن بهره وری در گفتگو با ایلنا:

رئیس جمهور، احکام معطل مانده ارتقاء بهره وری را احیاء کند

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۷۱

لازم است جناب آقای دکتر روحانی و دولت ایشان که درآستانه شکل‌گیری و شروع فعالیت است به بهره‌وری به عنوان اصلی‌ترین رویکرد و راهبرد تحول و بهبود بپردازند و به حول و قوه الهی حرکت و نهضت بهره‌وری را با به حرکت درآوردن کلیه عناصر ذینفع در اقتصاد اعم از بخش‌ خصوصی و دولتی در همه عرصه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات، مسکن، انرژی و... آغاز نمایند.

ایلنا: رئیس انجمن بهره‌وری ایران گفت: افزایش بهره‌وری یکی از راهکارهای قطعی و مهم برای مقابله با تحریم‌هاست.

به گزارش ایلنا از یزد، سید حمید کلانتری در گفتگو با ایلنا و در پاسخ به این سوال که بهره وری چه نقشی در تقابل با تحریم‌ها می‌تواند ایفا کند، گفت: کشور ما امروز نیازمند اقداماتی است که منجر به رونق اقتصادی، افزایش تولید، کاهش هزینه، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و کاهش قیمت‌ها شود. می‌توان گفت وجه اشتراک همه این اقدامات افزایش و توسعه بهره‌وری است.

وی افزود: در شرایط تحریم و اصولاً در شرایط و وضعیت عادی نیز بهره‌وری می‌تواند به عنوان موتور اقتصاد و توسعه کشور ایفای نقش نماید. بدیهی است افزایش بهره‌وری امکان استفاده هرچه بهتر و بهینه از امکانات و منابع را فراهم می‌سازد و موانع پیش‌روی تولیدکنندگان و فعالان عرصه اقتصاد را برمی‌دارد.

کلانتری تاکید کرد: افزایش بهره‌وری، مدیران و کارکنان را شاداب‌تر، منضبط‌‌‌تر، کارآمد‌تر و با انگیزه‌تر می‌سازد و تعامل بین کلیه عوامل تولید را رونق می‌بخشد.

رئیس انجمن بهره وری کشورمان با بیان اینکه ایجاد بهره وری از هدر رفتن هر امکان و ظرفیتی جلوگیری می‌کند و اتلاف‌ها را کاهش و کارایی و کیفیت را افزایش می‌دهد، گفت: با توسعه اندیشه و روش‌های بهره‌وری زمان بهتر مدیریت می‌شود.

کلانتری گفت: با ایجاد و ارتقاء بهره‌وری، استعداد‌ها در جای خود به کار گرفته می‌شوند، به خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در جهت افزایش تولید و خدمت وکاهش هزینه‌ها نه تنها به خوبی توجه می‌شود، بلکه از ابزارهای تشویقی و ترغیبی برای توسعه مشارکت و تحرک و پویایی عوامل انسانی اعم از مدیران و کارکنان و کارگران در بخش تولید و خدمات بهره گرفته می‌شود.

وی اساسی‌ترین راهبرد را برای «نه» گفتن به تحریم، «آری» به بهره وری دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه طی سالیان متمادی گذشته به دلیل وابستگی شدید اقتصاد به نفت و غفلت مسئولین از راهکارهای توسعه و پیشرفت پایدار، به رشد بهره‌وری حداقل توجه لازم نشده و سهم بهره‌وری ما در مقایسه با کشورهای منطقه متأسفانه بسیار پائین مانده است.

استاندار اسبق یزد در این رابطه و در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر ارائه راهکار‌ها برای جبران این عقب ماندگی، بیان داشت: برای اینکه بهره‌وری بتواند نقش موثر خود را در اقتصاد و توسعه ملی وکاهش فشارهای ناشی از تحریم به خوبی ایفا کند. لازم است جناب آقای دکتر روحانی و دولت ایشان که درآستانه شکل‌گیری و شروع فعالیت است به بهره‌وری به عنوان اصلی‌ترین رویکرد و راهبرد تحول و بهبود بپردازند و به حول و قوه الهی حرکت و نهضت بهره‌وری را با به حرکت درآوردن کلیه عناصر ذینفع در اقتصاد اعم از بخش‌ خصوصی و دولتی در همه عرصه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات، مسکن، انرژی و... آغاز نمایند.

وی افزود: لازم است صدا و سیما به عنوان رسانه ملی و فراگیر، توسعه فرهنگ، اندیشه، روش و مهارت بهره‌وری را مسئولیت اصلی و جاری خود در کلیه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خود تلقی نماید و به آن بپردازد. همچنانکه باید کلیه دستگاه‌های اجرایی و وزراء از طرف آقای رئیس جمهور ملزم شوند تا تکالیف برنامه چهارم و پنجم در حوزه بهره‌وری را به طور کامل و با استفاده از روش‌های اجرایی مناسب و متناسب مورد پیگیری قرار دهند.

سید حمید کلانتری با بیان اینکه «نه به تحربم یعنی آغاز بهره‌وری» گفت: بهره‌وری به حوزه خاصی محدود نمی‌شود، بلکه همه عرصه‌ها را در بر می‌گیرد. از بهره‌وری خانواده و مدیریت بهتر هزینه، درآمد و پس‌انداز در خانواده‌ها آغاز و تا مدرسه و کارخانه، اداره و بیمارستان، فرودگاه، و دانشگاه، و هتل، و رستوران، تا حمل و نقل و کشاورزی و دامداری و دیگر بخش‌های خدماتی و تولید تا مراکز علمی و تحقیقاتی و حتی بهره‌وری در بخش قضا و قانونگذاری توسعه می‌یابد.

وی افزود: در حرکت بهره‌وری، هر ایرانی باید به بهره‌وری شخصی خود و محیط پیرامونش بپردازد و سعی کند از همه فرصت ‌ها و امکانات استفاده اصولی نماید.

رئیس انجمن بهره وری ایران در پایان گفت: در چنین شرایطی هم اقتصاد مقاومتی و هم جهاد اقتصادی شکل می‌گیرد هم تولید ملی رونق می‌گیرد هم نیروی انسانی و سرمایه بهره‌ور می‌شود و هم آثار ناشی از تحریم به طور موثر کنترل می‌شود و مهم‌تر از همه اینکه تحریم را می‌توان از این طریق به فرصتی برای شکوفایی و رونق اقتصادی تبدیل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز