خبرگزاری کار ایران

سید حمید کلانتری مطرح کرد:

تعاونی‌ها راهی برای حل مشکل بیکاری‌/ کوچک‌شدن دولت عامل رشد کردن تعاونی‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۱۷۷

معاون وزیر کار گفت: تعاونی‌ها راهی برای حل مشکل بیکاری‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید کلانتری در دوازدهمین دوره جشنواره تعاونی‌های برتر با خاطرنشان کردن اهداف برگزاری این جشنواره گفت: هدف اصلی برگزاری این جشنواره توجه بیشتر به بحث تعاونی‌هاست که با توجه به وضعیت اشتغال کشور هر روز باید نسبت به گذشته بهتر و موفق‌تر عمل کنیم.

وی ادامه داد: کار جمعی می‌تواند در بهبود وضعیت تعاونی‌های کشور نقش به‌سزایی را ایفا کند. ما می‌توانیم نقش مهم تعاونی‌ها را از خانواده و مدرسه تا دانشگاه لمس کنیم.

معاون وزیر کار خاطرنشان کرد: یکی از معضلات اصلی کشور ما بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌هاست که آنها با فضای کسب و کار، حقوق کار و مسایل بانکی آشنایی لازم را ندارند و تنها به فکر کارهای اداری هستند که بتوانند امور خود را بگذرانند.

کلانتری با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: 80 درصد برنامه‌های ششم توسعه فارغ التحصیلان از دانشگاه مربوط می‌شود و تنها 20 درصد آن به افراد زیر دیپلم اختصاص پیدا کرده است. ما پیشنهاداتی را درباره تاسیس سازمان‌های جدید به‌خصوص تعاونی دانشگاهیان که در حال حاضر تعدادی از آنها فعالیت خود را انجام داده‌اند، داده‌ایم تا در ادامه این فارغ التحصیلان بتوانند برای آینده خود با ابتکار خود تصمیم گیری کنند.

او ادامه داد: باور تعاونی‌ها و انجام کارهای جمعی که می‌توانند مقابل یک‌میلیون نفری که هر سال به جمعیت بیکاران اضافه می‌شوند نقش به‌سزایی داشته باشند تا ما بتوانیم از این همت جمعی به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

کلانتری به تعاونی‌های بیمه و بانکداری در سایر کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: در سایر کشورها تعاونی بانکداری و بیمه‌ای فعالیت می‌کنند ولی در کشور ما به دلیل عدم نظارت چنین تعاونی‌هایی به مشکلات جدی برخورد کرده است.

وی با مثال زدن یک خانواده ورامینی ادامه داد: یک خانواده ورامینی که عضو تعاونی هم نبودند توانستند با کار جمعی و اتحاد و خانوادگی میلیون‌ها تومان درآمد داشته باشند که این یک مثال کوچک درباره کار جمعی است. در 5 /3 سال گذشته تعاونی‌ها توانستند صادرات خود را صددرصد افزایش دهند. ما در حال حاضر با تقویت تعاونی‌های روستایی می‌توانیم در روستاها ایجاد اشتغال کنیم.

کلانتری درباره تعاونی‌های دانش‌بنیان گفت: در حال حاضر 160 تعاونی دانش‌بنیان با حضور نخبگان دانشجویی در حال فعالیت هستند که در محدودترین شرایط در حال کسب بهترین نتایج هستند.

معاون وزارت کار با اشاره به کوچک‌شدن دولت  و رشد کردن تعاونی‌ها گفت: هرچه دولت کوچک‌تر شود ما می‌توانیم بهره‌مندی تعاونی‌ها را بیشتر کنیم. امروز بسیاری از فرمانداران شهرها از تعاونی‌ها حمایت می‌کنند زیرا آنها هم می‌دانند تعاونی‌ها راهی برای حل مشکل بیکاری است.

وی درباره تعاونی فرهنگیان و معلمان گفت: با تشکیل تعاونی فرهنگیان و معلمان می‌توانیم ابتکار را به دست خودشان بدهیم تا آنها با خلاقیت کارهای بزرگی را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز