خبرگزاری کار ایران

در دیدار با نماینده ایران در آژانس اعلام شد؛

تاکید رئیس شورای حکام آژانس بر ضرورت چندجانبه‌گرایی و مقابله با یک‌جانبه

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۴۷۸

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، با سفیر و نماینده دائم اندونزی در وین و رئیس شورای حکام آژانس بین‌‌‌المللی انرژی اتمی دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که به منظور رایزنی درخصوص مسائل مرتبط با نشست آتی شورای حکام و کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفت، دو طرف ضمن مرور تاریخچه روابط حسنه میان دو کشور در ابعاد مختلف، درخصوص آخرین تحولات برجام و روابط ایران و آژانس نیز تبادل نظر کردند.

درمانجاه جومالا، سفیر و نماینده دائم اندونزی با اشاره به روابط خوب میان جاکارتا و تهران از یک سو و نزدیکی مواضع خلع‌سلاحی دو کشور از سوی دیگر، اظهار امیدواری کرد که همکاری‌های نزدیک دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی و همچنین مجامعی مانند جنبش عدم تعهد و گروه ۷۷ کشور در حال توسعه، در راستای اهداف و ماموریت‌های این گروه‌ها بیش از پیش تقویت شود. 

رییس دوره‌ای شورای حکام با اشاره به اجلاس پیش روی شورای حکام، تصریح کرد که انتظار می‌رود گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این نشست نیز همانند گزارش‌های سابق، بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران و همکاری خوب و سازنده آن با آژانس در راستای اجرای برجام، اذعان خواهد کرد.

هم‌چنین کاظم غریب‌آبادی نیز با اشاره به تلاش‌های به عمل آمده در رابطه با اجرای برجام توسط تمامی طرف‌های کنونی آن، خاطرنشان کرد که علیرغم کارشکنی‌های دولت ترامپ از ابتدا تاکنون و خروج یکجانبه و غیرقانونی آن از برجام و با وجود درخواست‌های مختلف داخلی برای کاهش همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اما جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت به همکاری‌های مشترک و رویکردهای مبتنی بر چندجانبه‌گرایی یک فرصت دیگر بدهد و از این‌رو، به همکاری سازنده و جامع خود با آژانس در راستای اجرای صادقانه برجام ادامه داد و مادامی که طرف‌های کنونی به تعهدات خود ذیل برجام متعهد بمانند، این همکاری تداوم خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به اذعان آژانس درخصوص پایبندی کامل ایران به تعهدات خود ذیل برجام در طی ۱۱ گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام و نقش مهم آژانس در فرایند برجام از ابتدا تاکنون، بر اهمیت تداوم استقلال سیاسی و تأثیرناپذیری آژانس از فشارهای وارده نیز تاکید کرد.

دو طرف در این ملاقات همچنین با اشاره به لزوم پایبندی به چندجانبه‌گرایی و تعهدات بین‌المللی، ضمن نکوهش اقدامات دولت کنونی آمریکا برای پیشبرد سیاست‌های یکجانبه، این قبیل رفتارهای آمریکا را مغایر با روح حاکم بر روابط بین‌‌‌‌المللی دانستند و بر ضرورت تلاش همگانی برای اجتناب از به‌کارگیری اقدامات قهری یک‌جانبه در عرصه بین‌المللی، تأکید کردند.

دو طرف در این ملاقات، همچنین درخصوص لزوم همکاری و هماهنگی میان دو نمایندگی دائم ایران و اندونزی در رابطه با سایر مباحث چندجانبه بین‌المللی مرتبط با سازمان‌های مستقر در وین از جمله مواد مخدر، یونیدو و... نیز تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز