خبرگزاری کار ایران

غریب‌آبادی در دیدار با تعدادی از سفرای مقیم در وین:

عدم ایستادگی در برابر خروج آمریکا از برجام ضربه بزرگی به چندجانبه‌‌‌گرایی است

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۷۰۳

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌‌‌‌های بین‌‌‌المللی در وین، با سفرای فرانسه، ایتالیا، چین، اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی دیدار و درخصوص همکاری‌‌‌های مشترک در سازمان‌‌‌های بین‌‌‌المللی و همچنین برجام گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب آبادی در این ملاقات‌‌‌‌ها با اشاره به برگزاری نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرا و محکومیت خروج یکجانبه آمریکا از این توافق که در نقض قطعنامه‌‌‌های شورای امنیت و شورای حکام آژانس صورت گرفته، بیانیه مشترک وزرا در ضرورت تداوم برجام و بررسی راهکارهای تخصصی کم اثر کردن تحمیل مجدد تحریم‌‌‌های ثانویه از سوی آمریکا را مبین اراده تمامی طرف‌‌‌ها برای انجام اقدامات عملی خواند و بر ضرورت اتخاذ اقدامات عملی به ویژه از سوی طرف‌‌‌های اروپایی در جهت اجرای تعهدات آنها تحت برجام تاکید کرد. 

وی منافع برجام را در سطح بین‌‌‌المللی دانست و خروج یکجانبه آمریکا از آن را نیز در صورتی که در مقابل آن ایستادگی نشود، ضربه بزرگی به چندجانبه‌‌‌گرایی خواند.

نماینده دائم ایران از اینکه تمامی طرف‌‌‌های برجام تاکنون در برابر فشارهای آمریکا ایستادگی کردند، ابراز خرسندی کرد و گفت: آمریکا هیچوقت تاکنون به این اندازه در سطح بین‌‌المللی منزوی نشده است. 

سفرای مزبور نیز ضمن اعلام حمایت کشورهایشان از برجام، اظهار داشتند که تمامی تلاش‌‌‌‌ها برای تداوم اجرای برجام، تعهدات خود و بهره‌‌‌‌مندی ایران از منافع برجام و تداوم تجارت با ایران را بکار گرفته‌‌‌‌‌‌اند.

این سفرا تاکید کردند که برجام یک توافق بین‌‌المللی است چراکه به تصویب شورای امنیت نیز رسیده و بنابراین، تمامی کشورها باید آن را اجرا کنند و خروج یکجانبه آمریکا نیز نقض حقوق بین‌‌‌الملل محسوب می‌‌‌‌شود. سفرای اروپایی نیز اذعان کردند که ایستادگی اروپا در برابر فشارها و اقدامات یکجانبه آمریکا در حوزه برجام، در طول تاریخ اقدامات مشترک اتحادیه، بی‌‌سابقه است و این روند ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز