خبرگزاری کار ایران

عصر دیروز؛

نماینده جدید ایران در آژانس اعتبارنامه خود را تقدیم آمانو کرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۶۰۱

سفیر و نماینده دائم جدید جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بعدازظهر دیروز در ملاقات با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اعتبارنامه خود را تقدیم وی کرد.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب‌آبادی در این ملاقات، ضمن اشاره به روابط و همکاری‌های خوب و مناسب بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بر ضرورت توسعه و تقویت همکاری‌های فنی در جهت استفاده صلح‌‌‌‌‌آمیز از انرژی هسته‌ای در زمینه‌های مختلف تاکید کرد. 

وی با اشاره به موضوعات ایمنی، امنیت، پادمان هسته‌‌‌ای و همکاری‌های فنی، خواستار پرداختن متوازن به موضوعات مختلف دستورکار از سوی آژانس شد. 

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس ضمن اشاره به پایبندی کشورمان به اجرای برجام که برای یازدهمین بار متوالی از سوی آژانس مورد تایید قرار گرفته است، بر اهمیت نقش مستقل، حرفه‌ای و بی‌طرفانه آژانس تاکید کرد. 

غریب‌‌‌آبادی با اشاره به خروج آمریکا از برجام به عنوان نقض آشکار حقوق بین‌الملل و قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت گفت: برجام مسیری یکطرفه نیست و برای ادامه حیات آن، طرف‌های مقابل باید به تعهدات خود عمل کرده و ایران نیز از منافع برجام بهره‌‌‌مند شود.

آمادگی آمانو برای تعامل مثبت و مستمر با غریب‌آبادی 

یوکیا آمانو نیز در این ملاقات ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از انتصاب غریب‌آبادی به عنوان سفیر و نماینده دائم جدید ایرن در آژانس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای مهم آژانس است و طی چند سال گذشته روند همکاری‌ها بین ایران و آژانس همواره تقویت شده است. 

وی افزود: آژانس به عنوان یک نهاد فنی و تخصصی همواره تلاش کرده است تا نقش خود را به صورتی عینی، بیطرفانه و حرفه‌ای به انجام برساند. 

مدیرکل آژانس در خاتمه ضمن اعلام آمادگی برای تعامل مثبت و مستمر با سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس، برای وی در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز