خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم:

توسعه کشور بر مبنای اقتصاد دانش‌بنیان در دستور کار قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۳۷۹

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در مراسم معارفه رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اظهار داشت: توسعه کشور بر مبنای اقتصاد دانش‌بنیان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا، برومند در این آئین به اجرای طرح‌های صنعتی بزرگ در دهه چهل در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: اگر در گذشته راه‌اندازی طرح‌های بزرگ، پرورش مدیران صنعتی و سرمایه‌گذاری دولتی، برنامه اصلی توسعه کشور بود، امروزه توسعه کشور بر مبنای اقتصاد دانش بنیان، در دستور کار قرار دارد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: اگر در گذشته کنار هم آوردن سرمایه، مدیریت و انتقال فناوری از خارج از کشور می‌توانست مسیر پیشرفت را فراهم سازد؛ در شرایط کنونی توسعه دانش‌بنیان به همت ملی و سازمانی نیاز دارد و موفقیت در کشورها منوط به استفاده از تمام اجزا در کنار هم است. نیازهای ما محور توسعه می‌باشد و تمامی سازمان‌هایی که در یک منطقه فعالیت می‌کنند در توسعه این بخش از اقتصاد نقش اساسی ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان ما باید به گونه‌ای تربیت شوند که ریسک‌پذیری بالایی داشته باشند و با مفاهیم جدیدی مثل مدل کسب و کار، سرمایه‌گذاری، منابع انسانی و کار تیمی آشنا شده باشند، افزود: مجموعه‌هایی مانند پارک‌های علم و فناوری برای موفق بودن حتماً باید ارتباط بسیار قوی با دانشگاه‌ها داشته باشد.

برومند خاطرنشان کرد: اگر علاقه‌مند هستیم فرزندان مان در منطقه برای خود ثروت‌آفرینی کنند، باید راهبردها و برنامه‌های پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها همسو باشند و حمایت سایر مسئولان استان مکمل این ارتباط خواهد بود؛ این ارتباطات بایستی علاوه بر ارتباطات سازمانی یک نوع ارتباطات شخصی و عاطفی نیز باشد تا بتواند موجب پیشرفت شود.

وی با اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناوری بایستی ذی نفعان خود را شناسایی کنند و به انتظارات آنها به درستی پاسخ دهند، عنوان کرد: واحدهای فناور، کار آفرینان، سرمایه‌گذاران، ذینفعان پارک‌ها هستند؛ شناسایی ذینفعان، کیفیت فعالیت پارک‌های علم و فناوری را ارتقا خواهند بخشید و پارک‌ها بایستی به عنوان پلت فرم توسعه استان شناخته شود و در تصمیم‌گیری‌های کلیدی بار از دوش استان بردارد.

وی افزود: پارک‌های علم و فناوری باید محل حضور نخبگان و فعالان کسب و کار باشد و برای نیل به این اهداف نیاز به سازمانی بسیار مدرن داریم.

برومند در خاتمه ضمن معرفی عبدالرضا واعظی رئیس جدید پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، خواستار توسعه هر چه بیشتر پارک و تعامل سازنده با نهادها، دانشگاه‌ها و صنایع شد و از خدمات شانزده ساله دکتر محمد علی حسینپور فیضی رئیس قبلی این پارک نیز تقدیر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز