خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

بارش باران مشقت‌های برداشت برنج را افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۳۰۸

استاندار گیلان گفت: بارش باران مشقت های برداشت برنج را افزایش داد.

به گزارش ایلنا از شفت، استاندار گیلان با همراهی فرماندار شفت، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی پس از بارش های اخیر در این استان ، از شالیزاهای شهرستان شفت بازدید و با حضور در بین کشاورزان با آنان دیدار و گفتگو کرد.

مصطفی سالاری در روستای برزوهندان با اشاره به اینکه بارش های اخیر در گیلان مانند سالهای گذشته، قابل پیش‌بینی بود، گفت: بارش باران سبب خوابیدن شالی ها در این استان شده است.

وی با بیان اینکه‌محصول عمده شالیزاها رسیده است و خسارت مالی چندانی در این بخش پیش‌بینی نمی‌شود، افزود : شرایط موجود مشقت های برداشت برنج را افزایش داد.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهای اولیه 10 درصد شالیزارهای برنج قبل از رسیدن محصول بر اثر بارش باران با مشکل مواجه‌شده است، افزود: نحوه حمایت از کشاورزان در این بخش در روزهای آتی اعلام خواهد شد و امیدواریم با بررسی های دقیق این میزان کمتر باشد .

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های بیمه ای باید خسارت های احتمالی وارده را به طور دقیق محاسبه و به کشاورزان پرداخت کنند، افزود : معتقدیم بخش عمده شالیزارها دچار خسارت نشده است .

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه به ملاسرای شفت رفت و از عملیات اجرایی محور ملاسرا-شفت بازدید کرد .

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی ورودی شهرستان شفت تصریح کرد : عملیات اجرایی محور ملاسرا-شفت باید با سرعت بیشتری انجام پذیرد و مسوولین ذیربط این موضوع را پیگیری کنند.

گفتنی است مسئولان پس از بازدید میدانی از مزارع برنج ، به میان کشاورزان رفتند و درباره مشکلات موجود با آنان گفتگو کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز