خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌‌وگو با ایلنا:

احیا دائمی زاینده‌رود تا زمان فعالیت کارخانه فولاد ممکن نیست

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۸۱۴

در زمانی که بارش باران زیاد است دریچه‌های سد را به صورت موقت باز می‌کنند تا زاینده‌رود پر آب شود و سپس حدود دو ماه بعد این دریچه‌ها بسته شده و زاینده‌رود دوباره خشک می‌شود.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور محیط طبیعی با بیان اینکه احیا رودخانه زاینده رود موقتی است، گفت: تا زمان فعالیت کارخانه فولاد در این استان احیا دائمی زاینده رود قابل تصور نیست.

«اسماعیل کهرم» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد احیای رودخانه زاینده‌رود گفت: احیا زاینده رود موقتی است و تنها در فصول پرباران سال این اتفاق صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در زمانی که بارش باران زیاد است دریچه‌های سد را به صورت موقت باز می‌کنند تا زاینده‌رود پر آب شود و سپس حدود دو ماه بعد این دریچه‌ها بسته شده و زاینده‌رود دوباره خشک می‌شود.

این فعال حوزه محیط زیست با بیان اینکه این اقدام، حل مشکل زاینده‌رود نیست، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل نبود مدیریت یکپارچه، مشکلات بسیاری برای زاینده‌رود ایجاد شده در حالی که مدیریت این رودخانه از تونل کوهرنگ تا تالاب گاوخونی باید یکپارچه باشد.

کهرم افزود: همچنین اگر بخواهیم زاینده‌رود را به صورت دائم احیا کنیم باید بسیاری از اتفاقاتی که در گذشته روی داده را تغییر دهیم؛ برای نمونه در اطراف این رودخانه اکنون برنج کشت می‌شود که نیاز به آب فراوان دارد در حالی‌ که معمولا محل مناسب برای کشت برنج استان‌های شمالی کشور است، نه استان اصفهان که منطقه‌ای کم آب محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وجود کارخانه فولاد در این منطقه گفت: کارخانه فولاد در ابتدا پروژه‌ای کوچک بود اما اکنون به کارخانه بزرگی تبدیل شده که هر ساله به مقدار عظیمی آب نیاز دارد. من نمی‌دانم به چه علت این کارخانه در استان‌هایی مانند بوشهر و خوزستان احداثنشده اما به هر حال تا زمان فعالیت این کارخانه احیای دائمی زاینده‌رود قبلتصور نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز