خبرگزاری کار ایران

فرماندار لاهیجان خبر داد:

تامین 10 درصد برنج استان در شهرستان لاهیجان

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۵۶۵

فرماندار لاهیجان گفت: شهرستان لاهیجان دارای ۲۳۸۱۶ هکتار شالیزار است و با تولید ۱۰۰ هزارتن ۱۰ درصد برنج استان را تامین می‌کند.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، فرماندار لاهیجان در جلسه‌ای که به منظور بررسی مشکلات بخش کشاورزی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: همه شما نسبت به بهبود وضعیت کشاورزی در شهرستان و روستاهای تابعه مسئول هستید، باید برای کارهای‌تان برنامه‌ریزی مدون داشته باشید تا بتوانید در مسیر اهداف های پیش رو گام بردارید.

احمدی با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی در شهرستان لاهیجان اشاره کرد: شهرستان لاهیجان دارای ۲۳۸۱۶ هکتار شالیزار است و با تولید  ۱۰۰ هزار تن  ۱۰ درصد برنج استان را تامین می‌کند.

 شهرستان شامل ۲۷ استخر لایروبی شده، ۱۶/۵ کیلومتر انهار بتنی، ۶۹ آببندان، ۳۳واحدایستگاه پمپاژ(۲۴ واحد برقی و ۹ واحد دیزلی)، ۷۸۵۹ هکتار تسطیح اراضی، برداشت ۲۴% الی ۵۰% به صورت مکانیزه، ۵۰۰۰ هکتار باغات چای و ۱۲۰۰ بهره‌بردار در صنعت نوغان است.

فرماندار لاهیجان در ادامه با اشاره به اثرات اقتصادی زیان بار ناشی از مصرف بی رویه سموم کشاورزی و نبود اطلاع رسانی کافی در این زمینه، به آثار مخرب استفاده از محصولات مضر تولید شده که منجر به نتایج سوء سلامتی محیطی و اقتصادی می گردد، اشاراتی داشته و در خصوص راهکاری که استفاده از سموم را در حد استاندارد و نیاز شهرستان، معطوف ساخته و مصرف بی رویه را متوقف کند، خواستار تشریح موضوع شدند .

وی در پایان گفت: برگزاری جلسات شورای کشاورزی به دستور استاندار محترم است که باید در جهت اثربخشی انجام شود. تعریف ساختار برای این شورا قطعاً می‌توانند مثمرثمر باشد. هم کشاورزان عزیز و هم مسئولان مربوطه در این حوزه باید تمام مشکلات را با انگیزه و پشتکار پیگیری کنند تا به نتیجه برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز