خبرگزاری کار ایران

از نیمه دوم مرداد ماه سال‌جاری آغاز شد؛

تخصیص ارز مورد نیاز شرکت‌ها و رانندگان بخش حمل‌ونقل بین‌المللی

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۴۰۱

با پایان یافتن عملیات آزمایشی سامانه مکانیزه تخصیص ارز دولتی به بخش حمل و نقل بین المللی ، از نیمه دوم مردادماه سال‌جاری تخصیص ارز مورد نیاز شرکت‌ها و رانندگان بخش ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی ،از طریق بانک‌ عامل آغاز شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا نفیسی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل بین‌‌المللی و ترانزیت این سازمان در پنجمین نشست رسیدگی به مشکلات تأمین ارز مورد نیاز رانندگان ترانزیت  اظهار داشت: از میان پنج بانک عامل تعیین شده از سوی بانک مرکزی، بانک تجارت موفق به راه‌‌اندازی سامانه مکانیزه تخصیص ارز مورد نیاز به رانندگان شد.

وی افزود:  پس از انجام آخرین مراحل تست آزمایشی از نیمه دوم مرداد ماه، در فاز اول در شعب منتخب این بانک در استان‌های تهران، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و خراسان‌رضوی، از طریق پیش‌فروش ارز به متقاضیان، نسبت به تأمین ارز مورد نیاز از بانک مرکزی اقدام و در حداقل زمان ممکن ارز به رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل تخصیص می یابد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رانندگان می‌توانند بعد از انجام سفر هم با ارایه مدارک و اسناد CMR ارز مورد نیاز را دریافت کنند.

 نفیسی با بیان این که فرایند تسهیل در انجام کار در حداقل زمان ممکن همچنان از طریق برگزاری جلسات مستمر با نمایندگان بانک های عامل و بانک مرکزی در دست بررسی است، افزود: پس از اجرای موفق مرحله اول سامانه مذکور، شعب سایر استان‌های با حجم بالای تردد از مرزها نیز به این سیستم اضافه می‌شوند و با همکاری و مشارکت سایر بانک‌های عامل در پرداخت ارز مورد نیاز رانندگان عزیز تسریع می‌گردد.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری و تعامل سایر بانکهای عامل، جهت تأمین ارز مورد نیاز رانندگان بخش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت، رونق بیشتری در فعالیت ناوگان ایرانی ترانزیتی صورت گیرد و منافع اقتصادی حاصل از این صنعت به چرخه اقتصادی کشور وارد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز