خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آلمان:

تراکنش‌های مالی بین‌المللی باید باقی بماند تا چرخ اقتصاد ایران بگردد

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۲۵۳

وزیر خارجه آلمان گفت: تراکنش‌های مالی بین‌المللی باید به قوت خود باقی بماند تا چرخ اقتصاد ایران بتواند بگردد. مسئله سرنوشت‌ساز دیگر توانایی ایران در فروش نفت است.

به گزارش ایلنا به نقل از «اسپوتنیک» روسیه،  «هیکو ماس»  وزیر امورخارجه آلمان خروج آمریکا از برجام را اشتباه توصیف کرد و هشدار داد که بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند به تشدید مناقشه با ایران و هرج و مرج احتمالی در منطقه منجر شود.

وی با تاکید بر اینکه برجام یک توافق کامل نبود، گفت: آلمان خروج از برجام را همچنان اقدام اشتباهی می‌داند. این توافق به هر حال بهتر از این است که هیچ توافقی در کار نباشد. ما برای این توافق مبارزه می‌کنیم، چون بسط امنیت و پاسخگویی در منطقه، خدمت به مصالح خودمان هم هست. ما اروپایی‌ها بر این باوریم که جنبه‌های اقتصادی توافق باید همچنان پابرجا باشد.

ماس گفت: ‌تراکنش‌های مالی بین‌المللی باید به قوت خود باقی بماند تا چرخ اقتصاد ایران بتواند بگردد. مسئله سرنوشت‌ساز دیگر توانایی ایران در فروش نفت است. هر کس که امید به تغییر نظام در ایران دارد، نباید این مسئله را فراموش کند که ممکن است ما درگیر مشکلات بزرگ‌تری شویم. هرج و مرج در ایران چنان‌چه ما در عراق و لیبی هم شاهد آن بودیم، باز این منطقه مشکل دار را بی‌ثبات‌تر خواهد کرد.

«اولریک دمر» معاون سخنگوی دولت آلمان امروز-چهارشنبه اعلام کرد: ما انتظار داریم که آمریکا در اعمال تحریم‌های خود علیه ایران، منافع اتحادیه اروپا را در نظر بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز