خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو:

منطقه آزاد ماکو دروازه اروپاست/ می‌خواهیم زمینه حضور در بازارهای جهانی فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۰۳۵

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: منطقه آزاد ماکو دروازه به سمت اروپا محسوب می‌شود و می‌تواند با پیوندهای قاره ای زمینه حضور در بازارهای جهانی را فراهم سازد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا سلیمانی‌عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: چشم‌اندازی که برای منطقه در نظر داریم در روز معارفه بیان شده و در همه حال در تلاش هستیم که برنامه‌ها را جاری کنیم.

وی خاطر‌نشان کرد: منطقه آزاد ماکو در مرحله معرفی است و تلاش می‌کنیم با توجه به سیاست‌های بالادستی پیش برویم و چشم انداز ما توسعه پایدار، سبز و هوشمند است به نوعی که می‌خواهیم بر اساس برنامه ریزی منطقه‌ای برنامه‌ها را پیش برده و سبب پیشرفت منطقه شویم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه منطقه آزاد ماکو جوانترین منطقه آزاد کشور است، افزود: این منطقه در مرحله درس آموزی قرار دارد و در حال مطالعه، یادگیری و تعیین چشم انداز برای منطقه هستیم.

سلیمانی افزود: خواستار برنامه ریزی منطقه‌ای برای اجرای طرح‌های منطقه آزاد هستیم تا بتوانیم خودمان مبتنی بر ظرفیت‌های منطقه برنامه ریزی کنیم چراکه در بیشتر مواقع برنامه ریزی‌های انجام شده توسط مرکز بدون شناخت کامل از ظرفیت‌های منطقه تدوین می شوند که تاثیر چندانی در پیشرفت منطقه ندارند.

وی ادامه داد: این منطقه دروازه به سمت اروپا محسوب می‌شود و می‌تواند با پیوندهای قاره ای زمینه حضور در بازارهای جهانی را فراهم سازد.

وی با اشاره به اینکه مناطق آزاد کشور باید هوشمند باشند گفت: در منطقه آزاد ماکو چند شهر در راستای این هدف هوشمندسازی می شوند که شهر بازرگان با توجه به موقعیت استراتژیک در مرکزیت قرار دارد.

سلیمانی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مولفه‌های مناطق آزاد سبز بودن و دارای محیط زیست بکر است، گفت: تالاب بورالان ماکو را سبز نگه‌خواهیم داشت، تا بحران کم آبی تالاب‌های اصفهان و دریاچه ارومیه‌تجربه نشود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص جشنواره ماکو گرام افزود: در این جشنواره از تعداد ۵۰۰ نفر متقاضی ۶۰ نفر برای تولید محتوا و معرفی منطقه در ماکو حضور یافتند و بازتاب رسانه‌ای خوبی در این خصوص صورت گرفت.

وی با بیان این که منطقه آزاد ماکو قطب تولید شیلات و دام است اظهار داشت: از این رو باید دید چه گونه‌هایی می‌تواند در آینده برای منطقه مفید باشد را تقویت کرد.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم منطقه را به خوبی به چینی‌ها معرفی کنیم به راحتی می‌توانیم اعتبارات زیادی را از این کشور و سرمایه گزارانش جذب کنیم، همچنین در بخش صنعت نیز می‌توان اقدامات بسیاری را با کشور ترکیه انجام داد.

سلیمانی با بیان این که بوم گردی در کشورمان به درستی جا نیفتاده بود یادآور شد: ظرفیت زیادی در بوم گردی داریم و اکثر گردشگران به دنبال این مهم هستند در همین راستا جشنواره‌ای برگزار شد که هزینه جوایز و رفت و برگشت این جشنواره بر عهده منطقه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز