خبرگزاری کار ایران

صادق نجفی مطرح کرد:

بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی را احیا کردیم/ شهرک لجستیکی ماکو ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۹۴۸

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شهرک لجستیکی ماکو ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صادق نجفی در همایش رونمایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو گفت:  حضور وزارت صنعت، معدن و تجارت در این‌گونه همایش‌ها نشانه حمایت کامل این وزارتخانه از آن است.

وی ادامه داد: در شرایطی کنونی ما دو راه پیش رو داریم؛ یا با ترامپ همراه شویم و به جامعه ناامیدی را پمپاژ کنیم یا کنار مردم و اقتصاد کشور باشیم. با تلاش‌های انجام شده امکان احیای بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد فراهم شد.

نجفی با اشاره به اهمیت صنایع خرد و متوسط گفت: یکی از استراتژی‌های ما حمایت از صنایع کوچک و متوسط است. طوری‌که رهبر انقلاب و رییس‌جمهور نیز در فرمایشات خود به این موضوع اشاراتی داشته‌اند و اقدامات ما و مناطق‌آزاد هم در این راستا است. مناطق‌آزاد می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها را برطرف کند، البته این در گروی عملکرد آگاهانه و با برنامه است.

رییس صنایع کوچک با اشاره به موقعیت ژئوپولتیک ماکو گفت: از نظر موقعیت جغرافیایی در یکی از حیاتی‌ترین نقاط کشور قرار داریم طوری‌که تنها یک گام با صادرات و واردات فاصله داریم. این موقعیت و امنیت بالای این شهر به نوعی شاخصه اصلی این مرزداران کشور ما است.

وی ادامه داد: در کنار سرمایه گذاری های صورت گرفته در ماکو، در نظر داریم تا شهرک لجستیکی برای فراهم کردن امکانات اتصال به شبکه ریلی، دریایی و جاده‌ای را در بهترین نقطه ایجاد کنیم و اگر بتوانیم نزدیک به ۱۴۷ واحد را در شهرک صنعتی ماکو راه‌اندازی کنیم تقریبا بخشی از مشکلات ما حل خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: یکی از بخش‌های مورد تاکید پوشاک است که منطقه ظرفیت بالایی دارد. البته این بخش در مقایسه با کشور ترکیه و چین رقم مناسبی برای کشور ۸۰ میلیونی نیست. وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز براساس تبصره ۶ قانون بودجه ۹۷ حمایت. خود را از آن اعلام کرده است.

نجفی تصریح کرد: در جلسه‌ای که با سرمایه‌گذاران ماکویی مقیم تهران داشتیم نزدیک به ۲۰۰ نفر آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری اعلام کردند که رقم بالایی است و منطقه هم بستر صادرات، واردات و تولید ارزش افزوده را دارد. از سویی مناطق آزاد کشور  یکی از مدرن‌ترین قوانین را دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد:  برای توسعه بهتر حرف اول و آخر را منطقه آزاد می‌زند و مقوله مهم هم سرمایه‌گذاری است طوری‌که در جلسه اخیر با سفرای کشورها داشتیم، بیشتر بر حوزه‌ی اقتصادی تاکید شد تا با سرمایه‌گذاری مبتنی بر اندیشه و برنامه نتایج مطلوب حاصل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز