خبرگزاری کار ایران

مرمت کاروانسرای عباس آباد در میامی

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۵۲۱

مسئول نمایندگی میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: مرمت کاروانسرای تاریخی عباس آباد در شهرستان میامی آغاز شد.

به گزارش ایلنا، سید محمد صادق رضویان گفت: در این مرحله از مرمت، بهسازی معابر اطراف کاروانسرا، اجرای پشت بندهای حفاظتی و انجام پی‌بندی و استحکام بخشی پشت‌بندهای موجود و بندکشی جداره‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این کاروانسرا در دوران صفویه ساخته شده افزود: این بنا از سلامت و پایداری نسبی برخوردار است و با توجه به واقع شدن این کاروانسرا در کنار جاده تهران - مشهد و عبور سالانه 20 میلیون مسافر از کنار روستای عباس آباد، امکان تغییر کاربری و واگذاری این کاروانسرا به سرمایه گذار بخش خصوصی وجود دارد.

کاروانسرای تاریخی عباس آباد در 70 کیلومتری شرق میامی و در مرکز روستای عباس آباد واقع شده است.

این کاروانسرا مستطیل شکل از نوع چهار ایوانی و مساحت آن بیش از هشت هزار و 500 متر مربع، دارای دو ورودی شرقی و غربی است که ورودی اصلی آن در ضلع شرقی است و در وسط حیاط نیز بارانداز برای خرید و فروش و بارگیری کالاها ساخته شده است.

در اطراف حیاط، اتاق‌‌‌ها، ایوان‌ها و سکوها و در پشت اتاق‌ها، شترخان‌ها قرار دارند، سرویس‌های بهداشتی کاروانسرا نیز در خارج بنا و در ضلع غربی آن قرار دارد که این مهم در نوع خود نادر است.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز