خبرگزاری کار ایران

خواننده و نوازنده قوم گودار درگذشت

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۲۱۶

رمضان شکارچیان معروف به ارزمون (نوازنده برجسته دوتار و خواننده معروف گودار) درگذشت.

به گزارش ایلنا، رمضان شکارچیان معروف به ارزمون (نوازنده برجسته دوتار و خواننده معروف گودار) پس از تحمل ۱۵ سال بیماری، بامداد امروز، دوشنبه ۱۵ مرداد درگذشت.

ارزمون در سال ۱۳۳۸ در طبقده، از روستاهای اطراف ساری متولد شد. از همان کودکی همراه عموی خود، مرحوم نظام شکارچیان به مجالس ومحافل پا گذاشت و کم کم خواننده و نوازنده‌ای چیره‌دست شد.

او از ۱۲ سالگی به رادیو گرگان معرفی و در سن کم به خواننده‌ای حرفه‌ای بدل شد. دوتار ارزمون از دوتار خراسانی کمی کوچکتر بود و علاوه بر آن سبک نواختن او صدایی متفاوت را به گوش می‌رساند. ارزمون شکارچیان که زمانی رادیو گرگان در تسخیر صدایش بود، بیش از یک دهه به دلیل سکته‌های مکرر مغزی در گوشه خانه محقرش افتاده بود و کسی خبری از او نمی‌گرفت.

او زمستان سال گذشته باسکته مغزی چند باره‌ای، قدرت تکلم خود را از دست داد و در ملاقات سوم خرداد امسال استاد ابوالحسن خوشرو با او، تنها توانست به تلخی بگرید.

این نوازنده و خواننده مطرح قوم گودار در ۱۵ سال اخیر انواع بیماری‌های جسمی را همراه با ناتوانی‌های اقتصادی تحمل کرد و سرانجام در بامداد ۱۵ مرداد درگذشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز