خبرگزاری کار ایران

سیاوشی در گفت‌و‌گو با ایلنا؛

ربیعی پشت تریبون مجلس جزئیات توقعات برخی، از وزارت رفاه را بگوید

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۸۵۴

نماینده مردم تهران مطرح کرد:مسائل و مشکلات نباید در سطح محلی حل شوند و باید سطوح ملی را برای مشکلات در نظر گرفت هر کس بخواهد در شرایط فعلی و بتواند مطالبات خود را از طریق سازوکارهای محلی حل می‌کنند. متاسفانه این مساله تبدیل به رویه شده و برخی از نمایندگان هم آن را در پیش گرفتند و سعی می‌کنند مطالبات خود را در سطح محلی پیگیری کنند که جز ضرر و تبعات منفی نتیجه‌ای ندارد.

طیبه سیاوشی خبرنگار سیاسی ایلنا در خصوص اعلام وصول استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استیضاح، سوال و تذکر حق نمایندگان است و مردم توقع دارند مطالبات خود را از طریق نمایندگان پیش ببرند اما باید دید چه دلایلی پشت استیضاح وزیر کار در حال حاضر وجود دارد؟

وی افزود: نمایندگان و مردم در انتظار اعلام وصول و یا اعلام استیضاح وزیر اقتصاد بودند اما اینکه در این میان استیضاح وزیر کار در اولویت قرار می‌گیرد و حتی به کمیسیون متبوع ارائه نمی‌شود و مراتب قانونی را طی نمی‌کند، جای ابهام دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دلایل استیضاح ربیعی متفاوت است، ابراز داشت: به رغم تمام تلاش‌هایی که کردم پی به دلیل این استیضاح نبردم دلایل این استیضاح متفاوت از دلایلی است که قبل از عید مطرح شد و رای نیاورد و در هر حال باید دلایل این استیضاح را متوجه شویم.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که در وزارت کار وجود دارد ساختاری است و باید از طریق اصلاح ساختار پیگیری شود، افزود: تغییر افراد در خصوص مشکلات وزارت کار مطرح نیست، بعضا بحث شستا و تامین اجتماعی در خصوص استیضاح مطرح می‌شود که باید از طریق اصلاحات ساختاری پیگیری شود و مردم هم در جریان قرار بگیرند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحثی که متاسفانه در کشور ما وجود دارد پیگیری مسائل در سطح محلی است. در واقع برخی از نمایندگان مطالبات خود را از طریق سطوح محلی پیگیری می‌کنند و نه برنامه‌های ملی کشور. علاوه بر این، یک پلن توسعه‌ای بزرگ از برنامه و بودجه کشور وجود ندارد که بر اساس آن مشکلات را حل کنند. این مبحثی است که از ابتدای انقلاب بوده و آسیب آن به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی رسیده است.

وی در پایان گفت: مسائل و مشکلات نباید در سطح محلی حل شود و باید سطوح ملی را برای مشکلات در نظر گرفت. هر کس در شرایط فعلی بخواهد و بتواند مطالبات خود را از طریق سازوکارهای محلی حل می‌کند. متاسفانه این مساله تبدیل به رویه شده و برخی از نمایندگان هم آن را در پیش گرفتند و سعی می‌کنند مطالبات خود را در سطح محلی پیگیری کنند که جز ضرر و تبعات منفی نتیجه‌ای ندارد نمونه آن هم بحث صنایع در مناطق خشک بود که به بحران آب دامن زد و یک نماینده توانست صنعتی به شهر ببرد که آب و عوامل مناسب آن در آن شهر برای این صنعت وجود نداشت. آقای ربیعی از پشت تریبون مجلس این مسائل را بیان کند و بگوید چه کسانی از ایشان توقع دارند چرا که رسیدگی به این مساله ضرورت دارد و تا به امروز جز فساد و هزینه برای مردم و محیط زیست ثمری نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز