خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

جامعه کارگری با جریان‌هایی که به دنبال بی‌ثباتی و دست‌درازی به تامین اجتماعی هستند، مقابله می‌کند/برخی به دنبال تکرار جریان دولت نهم و دهم هستند

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۳۲۴

اصغر برشان گفت:قبل از هرچیز باید بگویم این استیضاح معقول و سنجیده نیست.این روند غیرمنطقی و تسویه حساب شخصی برای قربانی کردن ربیعی است و شایسته و زیبنده مجلس نیست.

اصغر برشان (دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان و عضو شورای اسلامی شهر اصفهان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص استیضاخ علی ربیعی گفت: قبل از هر چیز باید بگویم این استیضاح  معقول و سنجیده نیست بلکه سیاسی و مثله کردن یک وزیر است. روندی که برای استیضاح شتاب‌زده و غیرمنتظره وزیر کار در پیش گرفته شده، بسیار غیرمنطقی و تسویه‌حساب شخصی برای قربانی کردن ربیعی است که شایسته و زیبنده مجلس نیست.

 وی افزود: استیضاح حق نمایندگان است. آنها حق سوال دارند ولی باید معقول و منطقی و به دور از هیجان حرکت کنند. براساس آیین‌نامه مجلس، استیضاح مجدد سیر قانونی خودش را دارد یعنی ابتدا در کمیسیون مطرح می‌شود و اگر رای نیاورد، به صحن علنی می‌رود.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: علی ربیعی در دوره وزارت خود چندین بار مورد سوال قرار گرفته است. او چند ماه پیش توسط همین مجلس استیضاح شد و رای اعتماد گرفت. چه اتفاق جدیدی در این چند ماه افتاده که در این شرایط بحرانی دوباره استیضاح می‌شود. بسیاری از موارد استیضاح به شخص وزیر و وزارتخانه‌اش مربوط نیست بلکه مربوط به سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌های دیگر است.

وی در ادامه افزود: در این استیضاح اگر ربیعی رای اعتماد نگیرد، این وزارتخانه بزرگ که بسیاری از سازمان‌های امدادی، بهزیستی، تعاون، توسعه، اشتغال، تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی را شامل می‌شود، چند ماه بی‌سرپرست خواهد بود و چنین اتفاقی در شرایط بحرانی امروز به نفع مردم بلکه حتی به نفع ذی‌نفعان از استیضاح‌ هم نخواهد بود.

اصغر برشان تاکید کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل مردم، مسایل اقتصادی و معیشتی است. قرار بر استیضاح وزیر اقتصاد و تغییر کابینه اقتصادی دولت بود اما نمی‌دانم چرا هیات رئیسه مجلس با کج‌اندیشی آن را نادیده گرفت و استیضاح ربیعی را در اولویت قرار داد.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان خاطرنشان کرد: به جد می‌گویم اگر این جریان‌ها به دنبال تکرار جریان دولت نهم و دهم و ایجاد بی‌ثباتی و دست‌درازی در تامین اجتماعی باشند، جامعه کارگری اجازه نمی‌دهد و با آن مقابله می‌کند.

وی ادامه داد: در شرایط بحرانی و نابسامانی اقتصادی، در شرایطی که مردم از شرایط اقتصادی و معیشتی ناراضی هستند، مجلس باید به دنبال تعامل باشد نه تنش. ما نمایندگان مجلس را از خود می‌دانیم و حداقل توقع داریم به خواسته‌های نیمی از جامعه که جامعه کارگری، بازنشستگان و حوزه تامین اجتماعی است، توجه کنند و حرکتی انجام ندهند که موجب نارضایتی نیمی از جامعه شود که این امر به نفع مردم، دولت، مجلس و نظام نیست.

اصغر برشان در پایان افزود: در تسویه‌حساب سیاسی و شخصی جایی برای نقد کامل عملکرد نیست. این امر شایسته و در شأن مجلس نیست. این نکته را به یاد داشته باشند که مردم، ما را رصد می‌کنند. در انتخابات دوره‌های آتی چگونه مردم به کسانی که به وضعیت‌ آنها در این شرایط بحرانی بی‌اهمیت بودند و شتاب‌زده عمل کردند، اعتماد کنند و رای دهند؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز