خبرگزاری کار ایران

فاطمه کرباسی خبرداد:

وزیر ارشاد به استان زنجان سفر می‌کند/ مطبوعات نقش مهمی در شکل‌دهی افکار عمومی دارند

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۴۶۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای پنج شنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد به استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فاطمه کرباسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در شکل‌دهی افکار عمومی مطبوعات نقش عمده و مهمی دارند، تصریح کرد: سال‌های اخیر افزایش اطلاعات و ارتباطات عامه و توده مردم در فضای مجازی و فضای حقیقی الکترونیکی، نوع شکل دهی به فرهنگ عمومی و افکار عمومی اهمیت این حرفه را بیشتر نشان می‌دهد.

کرباسی افزود: در این فضا جایگاه وزراتخانه و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها به‌عنوان متولیان حوزه مطبوعات اهمیت خود را به شکل بسترسازی آموزش اخلاق حرفه‌ای و تخصصی خبرنگاران خود را نشان می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به ویژگی‌های خبرنگار حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: آشنایی با قواعد نگارش، اصول و روش‌های سوژه‌یابی، تنظیم خبر، مصاحبه و گزارش، تشخیص ارزش‌های خبری، توانایی تندنویسی و فن‌آوری این حوزه، آشنایی کامل با فضای مجازی و دارا بودن اطلاعات عمومی از اهم این ویژگی ها بود.

به گفته وی، خبرنگار و روزنامه نگاران در حوزه تخصصی باید اطلاعات جامعی در حوزه فعالیت خود داشته باشد، آگاهی کامل از وقایع جاری، آگاهی از سیاست‌های خبری رسانه و شناخت منابع خبری و ارتباط مستمر از دیگر ویژگی های خبرنگار حرفه ای است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه ها خبری در زنجان در سالن همایشهای بین المللی روزبه 17مرداد اشاره کرد و افزود: ارتقای سطح کیفی خبر و اطلاع رسانی در استان، گسترش فرهنگ مطالعه روزنامه، توسعه ظرفیت های مطبوعات از اهداف این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه  در مجموع 343 اثر به دبیرخانه جشنواره در زنجان ارسال شده است، گفت: در بخش مقاله 17 اثر، بخش یاداشت 47 اثر، بخش عکس 19 اثر، بخش خبر 27 اثر، بخش گزارش 84 اثر، بخش مصاحبه 46 اثر، بخش تیتر 79 اثر ، بخش طراحی و صفحه آرایی 20 اثر، بخش طنز مکتوب 4 اثر به جشنواره رسیده است و مراسم روز خبرنگار 17 مرداد ساعت 17 و 30 دقیقه در مرکز همایش های بین اللملی روزبه اجرا می شود.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه در بخش کاریکاتور اثری به دبیرخانه جشنواره ارسال نشده است، افزود: پنج داور خارج از استان داوری این جشنواره را برعهده گرفته اند  که از برگزیدگان در روز خبرنگار تقدیر می شود.

کرباسی ادامه داد: بخش های موضوعی جشنواره شامل حمایت از کالای ایرانی، حقوق شهروندی، ایثار و شهادت، دین و معنویت، عفاف و حجاب، خانواده و سبک زندگی، چالش و آسیب های اجتماعی و نظام سلامت و ورزشی است.

کرباسی در ادامه به برگزاری جلسات شورای فرهنگی عمومی استان و  تدوین 12 راهبرد توسعه بخش فرهنگ عمومی که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد، اشاره کرد و گفت: ترویج و تقویت جنبه های مثبت فرهنگ اسلامی، ایرانی، اصلاح و بهبود رفتارها و هنجارهای اجتماعی، اصلاح سبک زندگی، تقویت جنبه های مثبت فرهنگ بومی، تقویت رویکردهای علمی و فرهنگی جامعه و تقویت گردش آزاد اطلاعات در جامعه از اهم این راهبردهاست.

وی همچنین به برنامه های اجرا شده از سوی این مجموعه در طول سال اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره رمضان، تجلیل از نفرات برگزیده مسابقات قرآنی، اعزام اصحاب فرهنگ و هنر به نمایشگاه کتاب، همایش تقدیر از قرآن آموزان و موسسات قرآنی، برگزاری افتتاحیه ستاد اوقات فراغت کانون های مساجد و انعقاد تفاهم نامه سه جانبه دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با ادارات ورزش و جوانان، جمعیت هلال احمر، سازمان آموزش فنی و حرفه ای، اجرای 13 مورد نمایش صحنه ای، 8 مورد نمایشگاه هنرهای تجسمی، صدور 11 مورد پروانه اکران فیلم سینمایی، صدور مجوز 5 مورد آموزشگاه هنری، موافقت اصولی موسسات تک منظوره به تعداد 2 مورد، اکران 2 مورد آثار هنرمندان سینمایی، یک مورد مجوز سیرک آفتاب و بازدید از موسسات فرهنگی و هنری داشتیم.

این مقام مسوول به اقدامات انجام شده در بخش دارایی و تملک دارایی سرمایه  اشاره کرد و گفت: پروژه سالن نمایش و تمرین تئاتر زنجان که از 12 سال پیش برنامه های آن شروع شده بود با برگزاری مناقصه و عقد قرارداد 4.5 میلیاردی از اعتبارات سال گذشته و 1 میلیارد و 840 میلیون تومانی امسال در نظر گرفته شده است و امید می رود بتوانیم سالن را تحویل گرفته و پس از تکمیل و تجهیز، تمرین تئاتر آغاز شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به تعمیر و تجهیز هنرستان پسران با 350 میلیون تومان اشاره کرد و افزود: برای تجهیز فرهنگسرای امام هم 18 میلیون اعتبار اختصاص یافته است.

کرباسی به تشریح برنامه های فرهنگی و هنری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های تابعه زنجان اشاره کرد و افزود: در شهرستان خرمده اکران فیلم های سینما و نمایشگاه کتاب، برگزاری نمایشگاه عکس پیشگری از اعتیاد، کارگاه نقد فیلم، در شهرستان خدابنده نمایشگاه عفاف و حجاب و دوشنبه های تئاتر، در شهرستان طارم چهارشنبه های «طارم گچه لری» با حضور 3 هزار نفر و اجرای برنامه های شاد و جذاب در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی، در شهرستان ماهنشان راه اندازی دفتر هنرهای تجسمی و خوشنویسی، برگزاری نمایشگاه عکس و شبی با موسیقی، در شهرستان ایجرود برگزاری مسابقه عکاسی و خاطره نویسی، برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب با موضوع آزادسازی خرمشهر و نمایشگاه نقاشی در هفته جوان در کارنامه این ادارات به ثبت رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 25 و 26 مرداد امسال به زنجان سفر می کند

وی به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای پنج شنبه و جمعه 25 و 26 مرداد به استان زنجان اشاره کرد و گفت: در این سفر دو روزه تفاهم نامه ای بین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار زنجان به امضاء خواهد رسید.

به گفته کرباسی، نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان های تابعه با حضور وزیر و امضای تفاهم نامه، نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرهای زنجان، طارم، ایجرود و ماهنشان در روز پنج شبنه بعدازظهر در سالن استانداری و عصر روز جمعه با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه های شهرهای ابهر، خرمدره، خدابنده و سلطانیه در شهرستان ابهر برگزار می شود.

این مقام مسوول به دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  زنجان در روز پنج شنبه اشاره کرد و گفت: ادارات حج و زیارت، کتابخانه های عمومی، اوقاف و امور خیریه و خبرگزای جمهوری اسلامی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشستی با روسای این مجموعه ها برگزار خواهد شد.

کرباسی افزود: دیدار و نشست با آیت الله حسینی و بازدید از کتابخانه مسجد جامع، دیدار با پروفسور ثبوتی، بازدید از دانشگاه تحصیلات تکمیلی، دیدار با خانواده شهید هنرمند، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست مطبوعاتی و تلویزیونی، عیادت از استاد مسلم عسگری پیشکوست هنر آشیقی و بازدید از مهرانه زنجان از برنامه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان زنجان است.

این مقام مسوول با بیان اینکه 21 مرداد مراسم اختتامیه جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی در استان زنجان اجرا می شود، خاطرنشان کرد: 171 اثر در قالب رمان، داستان کوتاه و داستانک به دبیرخانه ارسال شده است.

وی تصریح کرد: برون‌سپاری برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و حمایت مادی و معنوی و نظارت این مجموعه از سیاست های این اداره است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز