خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان به ایلنا خبر داد:

آغاز سرشماری تابستانه پستانداران در مناطق تحت مدیریت استان کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۱۸۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان از آغاز برنامه سرشماری تابستانه حیات وحش در سطح مناطق تحت مدیریت این استان خبر داد.

فریبا رضائی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: هر ساله سرشماری حیات وحش و پستانداران شاخص مناطق مختلف تحت مدیریت کردستان در دو نوبت تابستان  و زمستان انجام می شود. در سال جاری نیز براساس برنامه زمانبندی تعیین شده، این سرشماری از منطقه حفاظت شده "بدر و پریشان" شهرستان قروه و با حضورمحیط بانان یگان حفاظت وکارشناسان بخش محیط طبیعی اداره کل محیط زیست کردستان آغاز و به تدریج تمام مناطق استان تا پایان مرداد ماه سال جاری سرشماری خواهند شد. 
 
رضائی افزود: هدف از انجام این سرشماری ، بررسی واطلاع از وضعیت زاد و ولد و مرگ و میر حیات وحش مناطق، بررسی عوامل تهدید و نقاط قوت مناطق به منظور استفاده در سیاست گذاری و مدیریت وحوش شاخص استان از جمله  کل و بز و سیاه گوش در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان، پلنگ، سیاه گوش، گربه وحشی ، خرس قهوه ای و کل و بز در منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو، قوچ و میش ارمنی و گراز وحشی  در منطقه حفاظت شده بیجار وعبدالرزاق سقز و دیگر گونه‌های جانوری استان است. 

وی خاطرنشان کرد: باید سعی شود که از روش های علمی و آکادمیک در سرشماری حیات وحش استفاده شود و در این خصوص ارائه راهکارهای مناسب توسط کارشناسان و محیط بانان و استفاده از تجارب ارزنده پیشکسوتان این امر، می تواند در انجام سرشماری جامع و مطلوب، مقید و مثمرثمر باشد. 
 
رضائی یادآور شد: این سرشماری‌ها به صورت مشاهده مستقیم و با پیمایش منطقه ای و با برنامه ریزی اداره نظارت بر امور حیات وحش و همکاری دیگر بخش‌های اداره کل انجام می شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز