خبرگزاری کار ایران

ورود به مناطق حفاظت شده گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

حضور شبانه روزی محیط بانان در مناطق حفاظت شده

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۴۱۹

با توجه به آغاز زایش حیات وحش درمناطق گرمسیری محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، ورود به این مناطق ممنوع و نظارت محیط بانان نیز شبانه روزی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به آغاز زایش حیات وحش در مناطق گرمسیری زیست محیطی تحت مدیریت ، مراقبت بیشتر از این جانوران پیش بینی شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد،" محسن جعفری نژاد "افزود: برای مناطق حفاظت شده گرمسیری استان که حیات وحش از جمله بز در آن در حال  زایمان است تدابیر حفاظتی بیشتری اندیشیده شده است.

وی گفت: برای جلوگیری از پراکنش وحوش در فصل زایمان و زادآوری ایمن حیات وحش،ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی و بدون وقفه  درحال رصد و کنترل مناطق هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:از ورود افراد متفرقه به مناطق حساس مناطق از جمله منطقه حفاظت شده خائیز  جلوگیری می شود.

جعفری نژاد گفت: با توجه به ممنوعیت بازدید، تاپایان فصل زایمان، مجوز بازدید از مناطق حساس و سایر مناطق حفاظت شده گرمسیری استان صادر نخواهد شد.

وی افزود: دراین مدت گروه‌های سیار یگان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد و پاسگاه‌های محیط‌بانی فعال‌تر و هوشیارتر از همیشه مناطق تحت حفاظت را حراست و کنترل خواهند کرد و از سودجویی و اقدامات خلاف قانون شکارچیان غیرمجاز به شدت جلو گیری خواهد شد.

  برخورد قاطع قضایی با شکارچیان غیرمجاز 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت جداسازی نوزاد حیوانات از والدینشان در روزهای اول تولد، حیوان مادر در اثر عفونت غدد شیری دچار مشکل می شود و نوزاد متولد شده به دلیل ننوشیدن شیر مادر دچار سوء تغذیه می شود و رشد مناسبی نخواهد داشت.

جعفری نژاد افزود: به همین علت به شدت با شکارچیان و اشخاصی که مبادرت به زنده گیری حیوانات می کنند و این عمل غیر عاطفی و غیر انسانی را انجام می دهند برخورد شده و  تحویل مراجع قضایی می شوند.

به گزارش ایلنا، ماههای آبان  و آذر ، فصل جفت گیری " کل بز " مناطق حفاظت شده خائیز است که پس از طی 150 روز دوران بارداری درزایمان های آنها  2تا 4 قلو مشاهده شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز