خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی سنندج:

سهم تبادل اقتصادی در بازار های جهانی فراتر از اشتراکات فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۱۸۲

رئیس اتاق بازرگانی سنندج گفت: سهم تبادل اقتصادی در بازار های جهانی فراتر از اشتراکات فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید کمال حسینی روز شنبه در نشستی با حضور سفیر ایران در ویتنام اظهار داشت: عقب ماندگی تاریخی کردستان موضوع غریبی نیست و همواره بر بخش‌های مختلف ریشه دوانده که حاصل آن شرایط اقتصادی نا‌بسامان است.
وی با بیان اینکه این کاستی ها با حضور افراد نخبه و نمایندگان استان در بدنه مدیریت و در سطح کلان جبران می شود، گفت: در این راستا شناخت افراد از مزایا و پتانسیل استان و ارجاع آن به حاکمیت می تواند راه برون رفت از مشکلات فعلی است.
حسینی عنوان کرد: مراوده و تبادل اقتصادی با کشور‌ها در جهت منافع مشترک فراتر از ریشه های قومی و فرهنگی در خلق ثروت موثر تر است.
رئیس اتاق بازرگانی سنندج با اشاره به اشتراکات مشترک فرهنگی و قومی استان کردستان با عراق گفت: به رغم چنین مشترکاتی هنوز از منظر اقتصادی نتوانستیم بر بازار های این کشور مستول شویم بر همین اساس برقراری تعامل و تبادل با کشور های دیگر با حفظ منافع مشترک در دستور کار اتاق بازرگانی سنندج قرار دارد.
حسینی تصریح کرد: برای عینیت بخشی به این مهم اولین گام فراهم کردن بستر حضور گردشگران در استان برای شناخت هر چه بیشتر ظرفیت های کردستان و در مرحله بعدی وجه صادرات محصولات ملاک عمل قرار می گیرد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان هم قابلیت های کشاورزی استان را فزاینده دانست و گفت: با وجود محصولات ارگانیک و تولید محصولات استراتژیک مازاد بر نیاز استان می توان صادرات را در برنامه داشته باشیم.
احمد ذکریایی نژاد خاطر نشان کرد: استان کردستان در غرب کشور از ورای تولید ومحصولات کشاورزی به ویژه دام و شیلات دارای استعداد است که می‌طلبد با همکاری اتاق بازرگانی و مراکز علمی نیز برای صادرات وارد معامله با شرکای تجاری شویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز