خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت عنوان کرد:

بازگشایی و ایجاد خیابان‌های جدید تنها راهکار حل تراکم ترافیک رشت

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۵۲۵

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت، بازگشایی و ایجاد خیابان‌های جدید را تنها راهکار حل تراکم ترافیک رشت عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، سی و هشتمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با دستور بررسی اعلام نتیجه بازگشایی خیابان انسان دوست و امام علی(ع) در تالار شورا برگزار شد.

رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت با اشاره به تراکم فشرده ترافیک در روزهای اخیر در سطح شهر اظهار داشت: یقینا ترافیک موجود در سطح شهر دلایل مختلفی دارد لیکن عدم انجام تمام و کمال مسئولیت محوله از سوی مسئول مربوط اعم از مدیران تا کارکنان در حوزه های مختلف ترافیکی عامل اصلی وضعیت روزهای اخیر است.
 
اسماعیل حاجی پور تراکم ترافیک در کوچه های شهر را امری کم سابقه دانست که نشانگر ایجاد تغییر در ساختار ترافیک بوده و این امر را به نوعی زنگ خطر برای متولیان این حوزه برشمرد.
 
وی با تاکید بر این مسئله که با توجه به شرایط اقتصادی، مشکلاتی کوچک همچون تراکم ترافیک و گرمای هوا با کاهش آستانه تحمل شهروندان میتواند آبستن ایجاد بحران گردد، خواستار تشکیل کارگروهی تخصصی شامل رییس پلیس راهور استان، رئیس راهنمایی و رانندگی شهر رشت، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و مشاورین کمیسیون ترافیک جهت ارائه یک راهکار کوتاه مدت در ضرب العجل مشخص شد.
 
عضو شورای شهر رشت با ذکر این مطلب که رفع کامل معضل ترافیک مستلزم فرهنگسازی، ایجاد و بازگشایی خیابان‌های جدید، بهبود وضعیت آسفالت و بسیاری موارد دیگر است که باید با توجه به منابع موجود برای نیل به آن برنامه ای راهبردی و البته کاربردی داشت، افزود: در شرایط کنونی متخصصین و متولیان امر باید به هر شکل ممکن راهکاری جهت برون رفت از مشکل ترافیک در حداقل زمان ممکن را ارائه و پس از بررسی های کارشناسی اجرا کنند.
 
اسماعیل حاجی پور با تاکید بر لزوم اتمام بازگشایی های در دست اجرا همچون پروژه‌های انسان دوست و امام علی(ع) افزود: باید همه سازمان‌های درگیر اعم از ادارات آب، گاز، برق و فاضلاب با نگاهی جامع و تعامل حداکثری در راستای رفع موانع موجود گام بردارند. شهرداری نیز مکلف است با انجام امور مربوط به خود همچون تملک املاک باقی مانده به هر شکل ممکن و در کمترین زمان طرح های بازگشایی را به اتمام برساند.
 
بهراد ذاکری با تقدیر از اعضا و مشاورین کمیسیون ترافیک در راستای پیگیری مشکلات ترافیکی شهر رشت اظهار داشت: با توجه به ترکیب تخصصی این کمیسیون انتظار میرود کارشناسان فارغ از پرداختن به بحث‌های کلی و بی‌نتیجه با طرح مباحث علمی و ارائه راهکارهای کارشناسی شده برپایه اطلاعات و آمار دقیق میدانی می‌توانند گام‌های موثری جهت حل معضل ترافیک بردارند.
 
عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با بیان این موضوع که امروز شهر رشت غرق در معضل تراکم ترافیک در شریانهای خود است افزود: ارائه راهکارهای فنی و حل ریشه ای مشکلات ترافیکی رسالت این کمیسیون است. مشاورین کمیسیون باید با دریافت دقیق اطلاعات مناطق پنج گانه شهرداری در حوزه ترافیک و پرهیز از اعمال سلیقه های شخصی و بکارگیری نرم افزارها و تکنولوژی روز دنیا اقدامات مقتضی در این حوزه را تسریع ببخشند.
 
ذاکری، فرهنگ سازی از سنین پایه و اطلاع رسانی صحیح قوانین و مصوبات به شهروندان را دو بال آموزشی و حل پایه ای مشکل ترافیک شهر رشت دانست.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز