خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران:

امسال سهم حمل و نقل عمومی پایتخت از مرز ۶۰ درصد می‌گذرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۶۰۶

سهم ۱ / ۵۶ درصدی از جا‌به‌جایی با حمل و نقل عمومی در سال ۹۲ را به ۴ / ۶۰ درصد در سال ۹۳ می‌رسانیم / فعالیت‌های حمل و نقلی به مردم سپرده می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: یک بال پرواز برنامه‌های ترافیکی - پلیس راهور و یک بال دیگر آن، مدیریت شهری است و همکاری و هماهنگی کاربردی و می‌دانی و تشریک مساعی این دو بخش ضامن موفقیت در این برنامه‌هاست.

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: برای سال ۹۳ در حوزه حمل و نقل و ترافیک ۱۱ راهبرد داریم که البته آن را در برنامه ۵ ساله ترافیک تهران که امسال سال اول اجرای آن است، مد نظر قرار داده‌ایم.

وی با اعلام اینکه راهبرد ابتدایی توسعه سیستم‌های حمل و نقل عمومی به عنوان روشی مطمئن برای آمد و شدهای شهری است، تأکید کرد: تکمیل شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی در قالب یک مدل هماهنگ، مکمل و در دسترس است و مدیریت هوشمند ترافیک و استفاده از ابزارهای مکانیزه به جای روش‌های ابتدایی و سنتی در اداره ترافیک، برنامه‌های بعدی است.

ارتقای فرهنگ ترافیک محور کلیدی برنامه‌های حمل و نقلی است

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه اصلاح و بهبود ساختار حمل و نقل از ساختارهای درون سازمانی تا ساختارهای برون سازمانی متناسب با مأموریت‌ها دیگر راهبرد پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: سازگاری حمل و نقل با محیط زیست با توجه به اینکه محیط زیست شهر تهران به شدت آسیب دیده و به مثابه یک بیمار جدی نیاز درمان اساسی است، برنامه بعدی است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه انسان محور نمودن نظام حمل و نقل و اینکه شهر را به جای آنکه برای حرکت خودرو‌ها طراحی کنیم، برای زندگی انسان‌ها مناسب‌سازی کنیم محور بعدی است، تصریح کرد: بدون تردید بین اینکه شهر جولانگاه خودرو‌ها باشد یا محل زندگی مردم و آرامش شهروندان، گزینه دوم را انتخاب می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت تقاضای سفر به جای نگاه عرضه محور و افزایش ایمنی معابر شهری و تأمین ایمنی شهروندان و بهره‌وری مناسب از شبکه معابر دیگر راهبردهای پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: ارتقای فرهنگ ترافیک به عنوان محوری کلیدی در جهت تغییر رفتارهای ترافیکی برنامه بعدی است و مادام که این رفتار‌ها حاکم باشد، راه به جایی نخواهیم بود.

فعالیت‌های حمل و نقلی به مردم سپرده می‌شود

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه ساماندهی حمل و نقل بار در تهران با استناد به ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت از دیگر راهبردهای مورد نظر است، اظهار کرد: نهایتاً مشارکت مردم در فعالیت‌های حمل و نقلی و سپردن کار‌ها به مردم ضمن حفظ نقش حمایتی مدیریت شهری آخرین راهبرد از راهبردهای حمل و نقلی ۱۱ گانه است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه سهم ۱ / ۵۶ درصدی از جا‌به‌جایی با حمل و نقل عمومی در سال ۹۲ را به ۴ / ۶۰ درصد در سال ۹۳ می‌رسانیم، تصریح کرد: به این منظور تا پایان سال جاری سهم مترو را از ۸ / ۱۳ درصد به ۴ / ۱۶ درصد و سهم اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی را از ۲۰ درصد به ۲ / ۲۲ درصد می‌رسانیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در تاکسیرانی باید به تدریج برنامه‌های انقباضی را آغاز کنیم چرا که ۷۸ هزار دستگاه تاکسی، ۸۰ هزار دستگاه آژانس و ۴۰ هزار مسافربر شخصی یعنی حدود ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه مسافربر سبک در یک شهر معنا ندارد، خاطرنشان کرد: نسبت به توسعه خطوط موجود و اجرای خطوط جدید و توسعه شبکه مترو با تلاش زایدالوصف اقدام می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز