خبرگزاری کار ایران

افشین حبیب‌زاده مطرح کرد:

پتانسیل‌های لازم برای تامین مالی پروژه‌های شهری وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۳۶۳

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بحران مالی شهرداری تهران تصریح کرد: شهرداری تلاش می‌کند برای تامین منابع مالی پروژه‌ها از روش‌های جدید و مشارکت بخش خصوصی استفاده کند.

افشین حبیب‌زاده (عضو شورای شهر تهران و عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران) در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا که پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران در چه شرایطی قرار دارند، به جزئیات آخرین جلسه این کمیسیون اشاره کرده و گفت: در این جلسه معزی (معاون فنی و عمرانی شهرداری) و نماینده‌ای از معاونت اقتصادی و مالی شهرداری تهران حضور داشتند و هر دو معاونت گزارشی از شرایط موجود ارائه دادند. 

حبیب‌زاده افزود: براساس گزارش معاونت اقتصادی، پتانسیل‌های موجود برای تامین منابع مالی تشریح شده و معاون فنی و عمرانی نیز مشکلات مالی پروژه‌ها را بررسی کرده است. 

وی با تاکید بر وجود بحران مالی در شهرداری تهران افزود: شهرداری تلاش می‌کند برای تامین منابع مالی پروژه‌ها از روش‌های جدید و مشارکت بخش خصوصی استفاده کند با این وجود معاونت اقتصادی و مالی شهرداری تهران معتقد است تامین منابع مالی با بودجه سالانه ممکن است اما شاید منابع با زمان‌بندی مشخص شده پروژه‌ها همخوانی نداشته باشد.

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با تاکید بر اینکه هر پروژه عمرانی دارای یک زمان و یک تایم لاین مشخص است، افزود: ممکن است منابع مالی در زمان‌بندی مشخص شده در اختیار پروژه گذاشته نشود همین مساله ما را به سمت راه‌های تامین درآمد از روش‌های خلاقانه دیگر می‌کند.

حبیب‌زاده ادامه داد: در این جلسه همچنین مقرر شد ماهی یکبار جلساتی در خصوص پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران تشکیل شده و همزمان از پروژه‌ها بازدید شود. البته قرار شد گاهی اوقات این جلسات در محل پروژه‌ها تشکیل شود. 

عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا پروژه‌های بررسی شده فقط پروژه‌های قدیمی بوده یا به پروژه‌های جدید نیز می‌پردازند، افزود: برای ما پروژه جدید و قدیم تفاوت ندارد و هرچه که در بودجه سالانه آمده است را در این جلسات بررسی می‌کنیم. با این حال اگر پروژه عمرانی و دلایل حقوقی تعطیل شده باشد، آن را در کمیسیون حقوقی و نظارت بررسی خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز