خبرگزاری کار ایران

رییس صندوق ضمانت صادرات؛

۱۰ درصد صادرات کشور تامین مالی می شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۴۶۷

در حالی که اکنون تنها ۱۰ درصد صادرات کشور تامین مالی می شود اما این رقم در دنیا بیش از ۶۰ درصد است.

رییس صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان آنکه واحدهای صنعتی برای راه اندازی و تکمیل فعالیت های صادراتی از کمبود منابع مالی رنج می برند، گفت: در حالی که اکنون تنها ۱۰ درصد صادرات کشور تامین مالی می شود اما این رقم در دنیا بیش از ۶۰ درصد است.

به گزارش ایلنا، طاهر شه حامد در همایش تجلیل از واحدهای صنعتی کوچک صادراتی، تصریح کرد: این میزان تامین مالی صادرات متاسفانه با بیش از نرخ ۲۶ درصد صورت می گیرد که این موضوع کار را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما با هدف رقابت در بازار جهانی سخت و دشوار می سازد.

وی با بیان اینکه نتوانستیم شرایط را فراهم کنیم تا منابع کافی با شرایط مناسب در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد، افزود: صندوق ضمانت صادرات ابزارهای مختلفی را پیش بینی کرده که صادرکنندگان را قبل از حمل کالاهای خود مورد حمایت قرار می دهد.

وی اظهار داشت: این صندوق، خرید دین اسناد صادراتی و اعتبار خریدار را فعال کرده به شرطی که سیستم بانکی هم در این خصوص صندوق ضمانت صادرات را یاری دهد تا صادرکنندگان بتوانند به صورت اعتباری کالاهای خود را به طرف خارجی بفروشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز