خبرگزاری کار ایران

بررسی روند قیمت ها در بازارهای جهانی نشان داد:

سیطره احتیاط در تصمیم سرمایه گذاران بین المللی

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۳۲۲

بازارهای جهانی امروز تحت تاثیر نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو روندی احتیاطی را طی کردند. روند قیمت فلزات پایه نیز امروز به واسطه افزایش تعرفه ها از سوی آمریکا و آمارهای ناامیدکننده چین مسیر نزولی در پیش گرفت.

به گزارش ایلنا؛ نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا امروز به پایان می رسد. بر اساس گزارش رویترز تحلیل گران بین المللی پیش بینی می کنند فدرال رزرو در پایان نشست امروز نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. با این وجود بهبود رشد اقتصادی و افزایش نرخ تورم این گمانه زنی را تقویت می کند تا فدرال رزرو تا پایان سال ۲۰۱۸ دو بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

همچنین بر اساس گزارش ها؛ طی ساعات آینده قرار است آمارهای اقتصادی مهمی در چین؛ منطقه یورو و آمریکا منتشر شود. بانک مرکزی انگلیس نیز فردا پنجشنبه نشست مهمی را برگزار خواهد کرد.

در همین خصوص نفت خام امروز در مسیر نزولی قرار گرفت. خبر افزایش ذخایر نفت آمریکا صبح امروز نفت خام را در مسیر نزولی قرار داد. انیستیتوی نفت آمریکا صبح امروز در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد میزان ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته رشد ۵.۶ درصدی را تجربه کرد. بر همین اساس تا لحظه تنظیم این گزارش نفت برنت با افت ۰.۵۴ درصدی به ۷۳ دلار و ۶ سنت رسیده و نفت سبک آمریکا نیز با افت 0.29 درصدی 68 دلار و ۲ سنت معامله شده است.

بر اساس گزارش ها قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه اکتبر با افت 0.4 درصدی در سطح ۷۳ دلار و ۹ سنت قرار گرفته است.

قیمت طلا نیز امروز با تغییر محسوسی مواجه نشد. هر انس طلا در بازار جهانی که روز سه شنبه به پایین ترین سطح در دو هفته اخیر رسیده بود امروز نیز با نوسان محدود ریزش داشت. قیمت طلا امروز تا ۱۲۲۱ دلار رسید این در حالیست که ارزش این فلز گرانبها شب گذشته به ۱۲۱۴ دلار  نیز رسید.

بررسی ها نشان میدهد شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز تغییر چندانی نداشته و به 94.53 واحد رسیده است. انتشار گزارش بهتر از انتظار قیمت مصرف کننده اتحادیه اروپا طی روز گذشته تا حدودی دلار را تحت فشار قرار داد. با این وجود نتایج امیدوارکننده در گزارش شاخص اطمینان مصرف‌کنندگان آمریکا تا حدودی از دلار در برابر سبد ارزهای مهم جهانی حمایت کرد.

در بازار فلزات نیز انتشار دو خبر مهم باعث شد تا قیمت این محصولات در مسیر نزولی قرار بگیرد. خبر افزایش نرخ تعرفه کالاهای چینی از سوی دولت آمریکا و انتشار آمار ناامید کننده بخش تولیدات از سوی چین فلزات اساسی را تحت تاثیر قرار داد.

شاخص PMI  بخش تولید چین در ماه جولای امروز منتشر شد که این رقم از پیش بینی کارشناسان و نسبت به ماه های قبل کم تر است. کارشناسان معتقدند نگرانی از آینده جنگ تجاری با آمریکا باعث تداوم فروش شرکت ها از محل انبارها به جای تولید محصولات جدید شده و یکی از عوامل کاهش PMI  است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با افتی 1.69 درصدی مختصر در سطح 6216 دلار قرار گرفته و آلومینیوم با کاهشی 0.58 درصدی به 2070دلار رسیده است. سرب با افتی 1.57 درصدی در سطح 2128 دلار قرار گرفته است. در این میان روی کاهش قیمتی به میزان 2.2 درصد را تجربه کرده به 2578دلار رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز