خبرگزاری کار ایران

یعقوب طالبی خبر داد:

صدور موافقت اولیه تاسیس ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی در مراغه

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۹۸۱

رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان مراغه از صدور موافقت اولیه راه‌اندازی ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان مراغه خبر داد.

به گزارش ایلنا، یعقوب طالبی ضمن اعلام این خبر، ایجاد اقامتگاه‌ های بوم‌گردی را زمینه‌‌ساز توسعه پایدار گردشگری خواند و گفت: با توجه به رویکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در توسعه پایدار گردشگری روستایی، راه‌اندازی اقامتگاه‌‌های بوم‌‌گردی با هدف تقویت زیرساخت‌‌های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغالزایی در روستاها، احیاء فرهنگ، آداب و رسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‌‌های تاریخی و طبیعی کمتر شناخته شده در مناطق روستایی همواره از اولویت‌‌های این اداره به شمار می‌رود.

 طالبی ادامه داد: در این راستا ۱۰ موافقت اصولی اولیه برای راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق روستایی شهرستان مراغه صادر شد که این تعداد اقامتگاه در روستاهای هدف گردشگری چکان، خانقاه، کرده ده، ورجوی، نوا و گویجه قلعه واقع شده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی مراغه متذکر شد: پروانه بهره‌برداری صادر شده موقت و دارای اعتبار شش‌ماهه  است که پس از رفع ایرادات اولیه و اصلاح آن مطابق با استانداردهای تعیین شده از سوی متقاضیان، قطعیت یافته و تمدید خواهد شد.

طالبی در پایان با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی مبلّغ فرهنگ و سنن یک منطقه است و پایداری افراد منطقه در حفظ این اصل، بسیار ضروری است، گفت: با تقویت ظرفیت‌های بوم‌گردی روستاها و همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان می‌توان هم حوزه گردشگری روستایی را پایدار ساخت و هم سبب جلوگیری از مهاجرت از روستاها شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز