خبرگزاری کار ایران

خالد جعفری مطرح کرد:

رفع تداخل از 175 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۹۲۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در راستای رفع تداخل ناشی از اجرای مقررات موازی، تاکنون 133 پلاک به مساحت 175 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان رفع تداخل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خالد جعفری امروز در جلسه رفع تداخل اراضی کشاورزی استان کردستان گفت: تاکنون 175 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان رفع تداخل شده است.

وی اظهار داشت: امسال تعداد 50 پلاک از اراضی استان نیز در دست بررسی است و پیش‌بینی می‌شود با رفع تداخل این اراضی بیش از 50 هزار هکتار دیگر به مجموع اراضی رفع تداخل شده این استان افزوده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه 120 هزار هکتار عکسبرداری هوایی در شهرستان‌های شرق و شمال شرقی استان صورت گرفته، افزود: در این راستا با مهندسان مشاور قرارداد 130 هزار هکتار دیگر منعقد شده است.

جعفری با اشاره به مزیت‌های اجرای این قانون خاطرنشان کرد: با اجرای این قانون به تعداد بسیاری از اعتراضات موجود ناشی از اشتباهات حادث شده در اجرای قانون و مقررات حفاظت و بهره برداری از جنگل، مراتع و اراضی کشاورزی که به اشتباه در سوابق و نقشه برداری ماده 56 قانون مذکور جزئی اراضی منابع ملی منظور شده است به عنوان اراضی غیر ملی تشخیص و به زارعین بازگردانده می شود.

وی با اشاره به دیگر مزایای اجرای این قانون اذعان کرد: با اجرای این قانون سطح زیر کشت کشاورزی در استان کردستان افزایش خواهد یافت و درنتیجه منجر به افزایش میزان تولیدات کشاورزی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان همچنین افزایش انگیزه کشاورزان برای فعالیت بهتر و بیشتر در این حوزه و بازگشت آنان به روستاهای محل سکونت خود و نیز افزایش اشتغال روستایی را از دیگر مزایای اجرای این طرح برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز