خبرگزاری کار ایران

از سوی قاسمی مطرح شد؛

ایران بیانیه همایش آزادی مذهبی در آمریکا علیه ایران را غیرواقعی خواند

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۴۶۶

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن بیانیه وزرای خارجه شرکت‌کننده در همایش آزادی مذهبی در آمریکا در قبال ایران را دخالت در امور داخلی کشورمان و بر پایه بنیان‌ها و داده‌های ناصحیح، مغرضانه و غیر واقعی خواند.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه این چند کشور به خلاف و گزاف خود را نماینده جامعه بین‌المللی خوانده‌اند، گفت: آمریکا و دیگر نقض‌‌‌‌‌کنندگان و نادیده‌‌‌‌‌‌‌‌انگاران طبیعی‌ترین و بدیهی‌ترین حقوق اولیه انسانی در جایگاهی نیستند که بخواهند درباره دیگر کشورها و با فرهنگ‌ها و تنوع‌های گوناگون قضاوت‌‌‌‌‌‌های جهت‌‌دار و یکسویه داشته باشند. 

وی ضمن یادآوری اصول قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی ایران و مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون حقوق اقلیت‌‌‌‌‌های مذهبی اظهار داشت: تاریخ ایران سراسر شاهد و نمایانگر حضور و همزیستی ادیان مختلف به‌‌‌‌‌‌‌طور مسالمت‌‌‌آمیز و در کنار هم بوده و اکنون نیز تمامی ادیان الهی در ایران از ضمن برخورداری از تمامی حقوق شهروندی در مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای انتخابی حضور فعال دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین ضمن محکومیت تحلیل و تفسیرهای تخیلی، خودساخته و بی‌‌‌‌‌بنیان مایک پنس در خصوص مذاهب و عقاید مذهبی در این همایش تصریح کرد: مردم ایران در بلندا و ژرفای تاریخ خود با هر قوم و مذهبی در فضایی کاملا مسالمت‌‌‌‌آمیز و صمیمانه زیست کرده و پیروان همه ادیان الهی امور مذهبی و عبادی خود را همواره در مراکز متعدد مذهبی در پهنای ایران زمین به جا آورده و قانون نیز از این آزادی‌ها حراست می‌کند. شوربختانه دیگر آزاری و دیگر ستیزی‌‌‌های مذهبی و قومی از آن سوی جهان و مغرب زمین به این منطقه سرایت و در مقاطعی فاجعه‌ها آفرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز