خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان مازندران:

رانت بگیران باید از بدنه دولت کنار بروند / شستا حیات خلوت دولتمردان است

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۹۶۶

نماینده مردم قائم شهر در مجلس با تاکید براینکه رانت بگیران دولتی باید از بدنه دولت کنارگذاشته شوند،گفت: متاستفانه از گذشته شرکت های شستا حیات خلوت دولت مردان بوده است.

به گزارش ایلنا از بابلسر،عبداله رضیان،نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ،در گردهمایی  مسئولان امور اعضای خانه کارگر سراسر کشور با اشاره به اینکه کارگران از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند گفت: متاسفانه عدم برنامه‌ریزی صحیح دولت‌ها در خصوص سیاست های اقتصادی سبب شده تا بیشترین فشارها بر روی کارکران مظلوم واقع گردد.

وی ادامه داد: متاستفانه فضای مدیریتی در  برخی نهادها سالم نیست و باید تلاش کرد تا آدم‌های رانت از بدنه دولت برداشته شود.

رضیان با انتقاد از تفکیک وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی توسط دولت گفت:مجلس مخالف تفکیک وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است.

وی در ادامه گفت: برنامه ششم توسعه،دولت باید سالیانه 15 درصد از حجم خود بکاهد که متاس فانه تا به امروز چیزی از این طرح عملیاتی نشده است.

نماینده مردم  قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس با بیان اینکه متاستفانه از گذشته شرکت های شستا حیات خلوت دولتمردان بوده است گفت: اگر سازمان تامین اجتماعی برای کارگران است پس باید تمام امکانات و اختیاراتش در دست مجموعه کارگری باشد.

وی با اشاره به تصویب بند ز تبصره 7 قانون بودجه گفت: هدف از تصویب  و اجرایی شدن  بند ز تبصره 7 قانون بودجه نه تنها تعرض به حق کارگران نبوده است بلکه ایجاد سیستم نظارتی برای کنترل درآمدها و هزینه های سازمان تامین اجتماعی است.

رضیان با بیان اینکه حد معمول و استاندارد بهره‌مندی از بودجه اختصاص یافته به نیروی کار در دولت40 تا 60درصد است،گفت: متاسفانه امروز آمارها نشان می‌دهد که  این بهره مندی حدود 93 درصد رسیده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز