خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فراکسیون محیط زیست در گفت‌وگو با ایلنا:

فقدان فاضلاب در مسکن مهر به فاجعه زیست محیطی منجر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۹۲۱

بنزین تولیده شده در پتروشیمی‌ها از حیثآرماتیک بالای ۳۵ درصد و از حیثبنزن بیش از ۱ درصد است که این مسئله موجب دامن زدن و افزایش بیمارهای ریوی و قلبی می‌شود که نتیجه اقدامات دولت و پیگیری‌ها نشان می‌دهد افزایش بهبود نسبی هوا به خاطر وارادت بنزین استاندارد و توزیع آن بوده است.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در شهرک‌ها و مسکن‌های مهر ساخته شده در دولت سابق بالاخص در شهرک پردیس، فکری برای مسئله فاضلاب آنها نشده است که این موجب نفوذ فاضلاب در لایه‌های زیرزمینی و آلوده شدن آب‌های شرب می‌شود که این یک فاجعه زیست محیطی ملی است.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص جلسه صبح امروز فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: این جلسه صبح امروز با حضور نمایندگان و مسئولان ذی‌ربط در خصوص بنزین‌های غیراستاندارد و برنج‌های آلوده و همچنین سد فشافویه و هلاک شدن ماهی‌های آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی در خصوص بررسی بنزین آلود و غیراستاندارد اظهار داشت: براساس گزارشاتی که داده شده، بنزین تولیده شده در پتروشیمی‌ها از حیثآرماتیک بالای ۳۵ درصد و از حیثبنزن بیش از ۱ درصد است که این مسئله موجب دامن زدن و افزایش بیمارهای ریوی و قلبی می‌شود که نتیجه اقدامات دولت و پیگیری‌ها نشان می‌دهد افزایش بهبود نسبی هوا به خاطر وارادت بنزین استاندارد و توزیع آن بوده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید بگویم که دیگر بنزین غیراستاندارد و آلوده در کشور نیست و قرار است که بنزین‌ها تولیدی بر اساس استاندارهای جهانی و یورو۴ باشد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست در خصوص بررسی برنج‌های آلوده بیان کرد: میزان سرب برنج‌ها مورد بررسی قرار گرفته نشان می‌دهد خوشبختانه برنج‌های داخلی سالم هستند و از ۳۶ نمونه، فقط یک نوع مشکوک به آرسنیک است و در خصوص برنج‌های خارجی قرار شد وزارت بهداشت، کدبندی لازم تهیه شود و نتایج بررسی‌ها به ما اطلاع داده شود.

پیرموذن در برابر مسئله سد فشافویه خاطرنشان کرد: عدم مدیریت و بی‌توجهی مسئول سد و عدم توجه در تخیله فاضلاب و تراکم ۸ برابری نگهداری‌ ماهی‌ها موجب ایجاد فاجه فشافویه شد و قرار شد دیگر در این سد، ماهی نگهداری نشود.

نماینده مردم اردبیل با بیان اینکه یک فاجعه زیستی در حال رخ دادن است، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در شهرک‌ها و مسکن‌های مهر ساخته شده در دولت سابق بالاخص در شهرک پردیس، فکری برای مسئله فاضلاب آنها نشده است که این موجب نفوذ فاضلاب در لایه‌های زیرزمینی و آلوده شدن آب‌های شرب می‌شود که این یک فاجه زیست محیطی ملی است و قرار شد این مسئله در جلسه آتی فراکسیون محیط زیست مدنظر قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز