خبرگزاری کار ایران

پیشتازی عمران‌خان در انتخابات پارلمانی پاکستان/ نتایج نهایی با تاخیر اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۷۹۱

نتایج شمارش بخشی از حوزه‌های انتخاباتی در پاکستان از پیشتازی حزب مخالف دولت حکایت دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های پاکستان امروز -پنج‌شنبه- گفتند که نتیجه انتخابات سراسری در این کشور با تاخیر اعلام خواهد شد. این در حالی است که «عمران خان» بازیکن پیشین کریکت که به سیاست روی آورده است، در شمارش اولیه پیشتاز است و مخالفان از دستکاری در انتخابات سخن به میان می‌آورند. 

«نواز شریف» نخست‌وزیر پیشین پاکستان که اکنون در زندان به سر می‌برد، نتایج اولیه شمارش آرا را حمله به دموکراسی خواند. 

هرگونه تاخیر در اعلام نتایج انتخابات می‌تواند نگران‌کننده باشد، چراکه پاکستان با بحران اقتصادی دست به گریبان است و به احتمال زیاد باید از صندوق بین‌المللی پول وام بگیرد. از سوی دیگر، روابط پاکستان با هم‌پیمان خود، آمریکا، نیز رو به سردی گذاشته است. 

«بابار یعقوب» معاون کمیسیون انتخاباتی پاکستان، اوایل امروز به خبرنگاران گفت که شمارش آرا به‌ دلیل مشکلات فنی در سیستم شمارش به تاخیر افتاده است و محاسبه آرا اکنون به صورت دستی انجام می‌شود. قرار بود نتایج آرا ساعت دو صبح به وقت محلی اعلام شود. 

یعقوب گفت: «هیچ توطئه‌ای در کار نیست و فشاری هم به‌خاطر دیر اعلام کردن نتایج وجود ندارد. دلیل تاخیر، خراب شدن سیستم انتقال داده انتخابات است.»

وی در ادامه گفت که نمی‌توان ضرب‌الاجل دقیقی برای اعلام نتایج نهایی تعیین کرد، اما نتیجه انتخابات در زودترین زمان ممکن اعلام خواهد شد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز