خبرگزاری کار ایران

انتخابات پارلمانی پاکستان ۲۵ جولای برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۱۶۶

این سومین‌بار در تاریخ این کشور است که مجلس سفلای پارلمان دوره پنج‌ساله خود را به پایان برده است. براساس قانون اساسی پاکستان، انتخابات پارلمانی باید تا ۶۰ روز پس از اتمام دوره برگزار شود.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، پاکستان اعلام کرد که انتخابات پارلمانی و شورای محلی را در تاریخ ۲۵ جولای برگزار خواهد کرد. 

این نخستین انتخابات پس از برکناری «نواز شریف» نخست‌وزیر پیشین پاکستان، از سوی دادگاه عالی این کشور به اتهام پنهان‌کاری در اعلام دارایی‌هایش در خارج کشور است.

انتظار می‌رود حزب مطلوب نواز شریف در انتخابات، با وجود فشاری که از سوی مقام‌های مبارزه با فساد به آن وارد می‌شود و به‌رغم نقد اخیر شریف بر نقش پررنگ نظامیان در سیاست، نتیجه خوبی کسب کند. 

مجمع ملی پاکستان در تاریخ ۳۱ ماه می کار خود را به پایان می‌برد. این سومین‌بار در تاریخ این کشور است که مجلس سفلای پارلمان دوره پنج‌ساله خود را به پایان برده است. بر اساس قانون اساسی پاکستان، انتخابات پارلمانی باید تا ۶۰ روز پس از اتمام دوره برگزار شود. 

دفتر ریاست‌جمهوری پاکستان روز گذشته –شنبه- اعلام کرد که «ممنون حسین» رئیس‌جمهوری این کشور، تاریخ پیشنهادی از سوی کمیسیون انتخابات را پذیرفته است.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز