خبرگزاری کار ایران

تحقیقات جنایی علیه مقام‌های ارشد حزب مسلم لیگ پاکستان

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۹۶۱

بر اساس یک قانون مبارزه با تروریسم، چندین مقام ارشد حزب متبوع نخست‌وزیر پیشین پاکستان، مورد تحقیق قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های پاکستان تحقیقاتی جنایی را در رابطه با حزب متبوع «نواز شریف» نخست‌وزیر پیشین پاکستان آغاز کرده‌اند.

نواز شریف درحال حاضر در بازداشت به سر می‌برد و بر اساس قانون مبارزه با تروریسم در این کشور، حزب او مورد تحقیق قرار می‌گیرد. این در حالی است که تا ۱۰ روز دیگر قرار است در پاکستان انتخابات سراسری برگزار شود. 

این تحقیقات درباره تظاهراتی صورت می‌گیرد که حزب مسلم لیگ پاکستان در تاریخ ۱۳ جولای، در زمان بازگشت نواز شریف به کشور، به‌رغم ممنوعیت تجمع‌های عمومی، برگزار کرد.

نخست‌وزیر پیشین پاکستان دقایقی پس از ورود به فرودگاه بازداشت شد. وی در تاریخ ششم جولای از سوی دادگاه مبارزه با فساد مجرم شناخته شد. 

«شوکت جاوید» سرپرست وزارت کشور در ایالت پنجاب، به رویترز گفت: «ما علیه رهبران حزب مسلم لیگ اقدام خواهیم کرد. اما کسی پیش از انتخابات بازداشت نخواهد شد.»

«شهباز شریف» برادر نواز شریف و رئیس حزب مسلم لیگ و شماری از نفرات کلیدی این حزب در جریان این قضیه مورد تحقیق قرار می‌گیرند.

«شاهد خاقان عباسی» نخست‌وزیر پیشین پاکستان که سال گذشته میلادی جایگزین نواز شریف شد و تا ماه ژوئن در این سمت باقی ماند نیز در این زمینه مورد تحقیق قرار خواهد گرفت. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز