خبرگزاری کار ایران

درحاشیه مشکلات بیمارستان امام خمینی کرج مطرح شد؛

بیمارستان به فروش خواهد رسید/اجازه تغییر نام، کاربری، پرسنل و مدیریت آن را نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۶۳۹

در پی تجمع دیروز کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز گفت: به‌خاطر تعرفه دولتی این بیمارستان، درآمدزایی کم و بدهی و مشکلات بسیار است. از این روی، تصمیم به فروش آن گرفته‌ایم.

به گزارش ایلنا، در روزهای گذشته تجمعی از سوی کارکنان بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی‌شان برگزار شد. در این تجمع، بر اثر درگیری فیزیکی‌ای که پیش آمد، مدیرمالی بیمارستان سر یکی از معترضان را شکست.    

در همین رابطه، محمدرضا آهنگران (مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز) به ایلنا گفت: این درگیری، یک بحث شخصی است که در هر اداره‌ای ممکن است پیش بیاید.

وی در واکنش به مسائل و معضلات بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج، بیان داشت: این بیمارستان بدهی‌ها و مشکلات بسیاری دارد. از زمانی که بیمارستان دولتی شد متعاقبا، تعرفه‌های آن نیز به نرخ دولتی تعیین شد. باتوجه به تعرفه دولتی که درآمدزایی اندکی می‌کند و به‌رغم حمایت‌هایی که تلاش شد صورت گیرد، شرایط آن را نمی‌توان بهبود داد.

وی ضمن یادآوری حمایت‌ و پشتیبانی‌های استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و...، تصریح کرد: دو ماه پیش که من مسئولیت سازمان همیاری را برعهده گرفتم، نیروهای آن ۵-۶ ماه معوقه مزدی داشتند. بعدا ما توانستیم با پشتیبانی‌های یاد شده، ۲ ماه حقوق افراد و بعضی هزینه‌های بیمارستان مثل اتاق عمل را بدهیم.

آهنگران ضمن اشاره به مالکیت فعلی این بیمارستان از سوی سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز و بنیاد شهید، اظهار داشت: نهاد مربوطه‌ای مثل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم آنگونه که انتظار می‌رود نتوانسته کمکی به امورات این بیمارستان دولتی بکند. ما حتی طی جلسه‌ای که به‌همراه استاندار در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتیم این پیشنهاد را مطرح کردیم که بیمارستان به این وزارتخانه واگذار شود که این اتفاق نیفتاد.  

وی گفت: از زمانی که این بیمارستان دولتی شد با توجه به تعرفه‌های پایین، و پایین بودن درآمدها، پزشکان دیگر در این بیمارستان خدمات پزشکی ارائه ندادند. اکنون تنها بین ۷ الی ۱۰ تخت فعال در این بیمارستان داریم.  

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز در ارتباط با آگهی منتشره برای واگذاری بیمارستان، اظهار داشت: تعهدات بیمارستان بسیار کمرشکن شده است. اتفاقا معوقات مزدی پرسنل بیمارستان سهم بسیار کمتری در هزینه‌ها و تعهدات مالی کنونی بیمارستان دارد.

وی تاکید کرد: در هر ماه، تنها ۲ میلیارد تومان بابت پرداخت معوقات حدود ۵۰۰ نفر پرسنل بیمارستان باید پرداخت شود.

وی در رابطه با استعفای مدیر کنونی بیمارستان، تاکید کرد: شخص نامبرده تاکنون دوبار استعفا داده که مورد موافقت واقع نشد. این بار هم ما استعفای وی را نپذیرفتیم. این در راستای این مساله است که ما در واگذاری و فروش بیمارستان، اجازه بروز تغییری را در کاربری، نام، پرسنل و مدیریت آن نخواهیم داد.    

آهنگران درباره شرایط کنونی بیمارستان در زمان واگذاری، گفت: ما درنظر داریم در زمان واگذاری، هرچقدر بابت فروش بیمارستان دریافت کردیم، با استفاده از آن، تمامی تعهدات و بدهی‌های خود را تسویه کنیم. اکنون پزشکان مطالباتی از بیمارستان دارند. معوقات کارکنان بیمارستان به حدود ۱۰ الی ۱۲ میلیارد می‌رسد. ۳۸ میلیارد تومان هم بابت اجناس و تجهیزات خریداری شده برای بیمارستان بدهی داریم. در مجموع، این بیمارستان، در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز در پایان، در اشاره به شرایط موردنظر مالکان فعلی بیمارستان (شامل سازمان همیاری و بنیاد شهید) برای واگذاری بیمارستان گفت: آنچه برای ما مهم است، اینکه این بیمارستان، بعد از واگذاری، بیمارستان باقی بماند و ما هم آن را به عنوان بیمارستان می‌خواهیم بفروشیم. بعلاوه، نام کنونی آن، یعنی امام خمینی، حفظ شود. همچنین ما پیگیر این هستیم که نیروهای کنونی سر کار خود در زمان مدیریت جدید باقی بمانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز