خبرگزاری کار ایران

چراغ و لاستیک صاف بیشترین علت مردود شدن اتوبوس‌های شرکت واحد

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۵۸۹

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: تمامی اتوبوس‌های پایتخت تا مهرماه جاری معاینه فنی خواهند شد.

به گزارش ایلنا، سومین جلسه کارگروه «رفع دودزایی» صبح امروز سوم مرداد ۹۷ به منظور بررسی آلایندگی اتوبوس‌های خط ٢ برگزار شد. پیمان سنندجی (مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران)با اشاره به تشکیل کارگروه رفع دودزایی به منظور بررسی آلایندگی اتوبوس‌های پایتخت در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تاکید کرد: هر هفته یک خط اتوبوسرانی اعم از اتوبوس‌های بی.آر.تی و خطوط فیدر در این کارگروه بررسی می‌شود که امروز خط ٢ بی.آر.تی و خطوط فیدر حد فاصل پایانه آزادی تا خاوران بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۴۷دستگاه اتوبوس این خط به لحاظ فنی، فرسودگی، آلایندگی و ظاهری بررسی شدند، اظهار کرد: تمامی اتوبوس‌های پایتخت تا مهرماه جاری معاینه فنی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر بخشنامه معاونت حمل و نقل و ترافیک مبنی بر الزام اخذ گواهی معاینه فنی توسط اتوبوس‌های شرکت واحد گفت: ٧٥درصد از اتوبوس‌های شرکت واحد دارای معاینه فنی هستند.

سنندجی گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، اتوبوس‌های برون‌شهری و خودروهای سنگین بالای ۱۰ سال، هر ۳ ماه یک‌بار و اتوبوس‌های سبک و سنگین زیر ۱۰ سال، هر ۶ ماه یک‌بار باید گواهی معاینه فنی دریافت کنند. از این رو هر هفته اتوبوس های خطوط مختلف شهر تهران بررسی می‌شوند.

 وی با بیان اینکه ٨ آیتم، دلیل ردی اتوبوس‌های شرکت واحد در آزمون معاینه فنی است که «دودزایی» رتبه هفتم را داشته و شکستگی شیشه، چراغ و لاستیک صاف بیشترین علت مردود شدن اتوبوس‌ها در قسمت عیوب ظاهری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز