خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

لیست واردکنندگان کاغذ را داریم با محتکران شدیدا برخورد می‌شود/کسی نمی‌تواند ادعا کند کاغذ را با ارز بالای ۴۲۰۰ تومان خریداری کرده‌است

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۴۹۱

نماینده مصرف کنندگان کاغذ در شهرستان‌ها می‌گوید: هیچکس نمی‌تواند ادعا کند کاغذ را با ارزی بالاتر از ۴۲۰۰ تومان خریداری کرده است و برای همین خرید کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز رقم درشت ۲۷۵ میلیون دلار درنظر گرفته شده تا مابه‌التفاوت آن با ارز ۳۸۰۰ تومانی پس از دریافت فاکتورها و رسیدهای لازم به واردکننده پرداخت شود.

غلامرضا شجاع (نماینده مصرف کنندگان کاغذ در شهرستان‌ها) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اوج گرفتن بحران قیمت کاغذ ظرف دیروز و امروز گفت: باتوجه به شدت گرفتن وضعیت بحرانی کاغذ دیروز در جلسه طولانی که از ۱۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر طول کشید، نهایتا تصمیم بر این شد با دستور وزرای ارشاد و صنعت و معدن و تجارت با هرگونه گرانفروشی و احتکار کاغذ به صورت جدی برخورد شود.

وی افزود: این جلسه که با حضور معاونت اقتصاد و بازرگانی وزارت صنعت نماینده وزارت ارشاد نماینده مدیرکل سازمان حمایت از مصرف کننده نماینده معاونت تامین ارز بانک مرکزی نماینده گمرک، نماینده وزارت آموزش و پرورش، نماینده واردکنندگان کاغذ و مقوا، نماینده مصرف‌کنندگان کاغذ و مقوا و نماینده ناشران برگزار شد، به نماینده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، نماینده واردکنندگان کاغذ، نماینده ناشران و نماینده مصرف‌کننده استان‌ها که بنده باشم ماموریت داد تا ظرف امروز قیمت ثابتی برای عرضه کاغذ نهایی شود و این قیمت در هر ساعت از شبانه‌روز که اعلام گردد باید از سوی فروشندگان اعمال گردد تا هر چه سریعتر قیمت حبابی کاغذ شکسته شود.

این فعال حوزه چاپ و کاغذ تاکید کرد: پیگیری تخلفات گرانفروشی و احتکار کاغذ وظیفه سازمان بازرسی و تعزیرات است. لیست واردکنندگان کاغذ با ارز ۳۸۰۰ تومانی نیز از سوی بانک مرکزی به این نهاد ارائه شده است و آنها مسئول رسیدگی به این مساله هستند. البته همانطور که اعلام شد که سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تعدادی دیگر نماینده پیگیری جدی این موضوع شده‌اند البته وقتی دو تا سه هزار تن کاغذ وارد شده و بین نزدیک به ۵۰۰ نفر توزیع شده است، بررسی اسناد مربوط به آن کمی زمان‌بر می‌شود ولی ما از هر مصرف‌کننده کاغذ می‌خواهیم چنانچه از احتکار و انبار کاغذ در هر کجا مطلع شدند به سازمان حمایت از مصرف کننده یا هر کدام از این نمایندگان اطلاع‌رسانی کنند.

شجاع افزود: هیچ کاغذ‌فروشی حق ندارد کاغذش را گرانتر از ۱۲۵ هزار تومان یعنی هر کیلویی ۵۱۰۰ تومان عرضه کند. در مورد کاغذ روزنامه نیز این مبلغ ۴۱۰۰ تومان است که البته دیروز تا ۴۶۵۰ نیز بالا رفته است. کاغذ بالکی نیز کیلویی ۵۱۰۰ تومان باید به فروش برسد و این مبالغ حداکثر قیمت در نظر گرفته شده برای کاغذها است که مصرف‌کننده آنها همه ناشران، روزنامه‌ها ، مطبوعات، چاپخانه‌ها و صحافی‌ها هستند. هر کس از این مبلغ تخلف کرد یا کاغذ ارائه نداد به عنوان گرانفروش و محتکر با او برخورد می‌شود. امیدواریم مصرف‌کننده واقعی با ما همکاری کند تا به سرعت این مساله را حل کنیم.

او در پایان گفت: ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و مشکل ارزی داریم و واقعا نمی‌توان با هیچگونه احتکار و گرانفروشی در وضعیت فعلی اغماض کرد. هیچکس نمی‌تواند ادعا کند کاغذ را با ارزی بالاتر از ۴۲۰۰ تومان خریداری کرده است و برای همین خرید کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز رقم درشت ۲۷۵ میلیون دلار درنظر گرفته شده تا مابه‌التفاوت آن با ارز ۳۸۰۰ تومانی پس از دریافت فاکتورها و رسیدهای لازم به واردکننده پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز