خبرگزاری کار ایران

در پی جلسه فوق العاده کارگروه کاغذ، امیرزاده خبر داد:

قیمت هر بند کاغذ تحریر ١٢٥ هزار تومان تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۳۳۷

نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کارگروه کاغذ از تعیین قیمت فروش کاغذ در بازار داخلی براساس جلسه امروز این کارگروه خبر داد.

به گزارش ایلنا، همایون امیرزاده گفت: به منظور تنظیم بازار کاغذ داخلی و با هدف شکستن حباب قیمت این کالا، جلسه کارگروه کاغذ با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و مدیرکل سازمان حمایت، بانک مرکزی، گمرک ایران و دست‌اندرکاران کاغذ و مقوا برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه قیمت فروش کاغذهای چاپ و تحریر (٧٠ گرم) بر اساس هر کیلو گرم ٥١هزار ریال تعیین شد. همچنین قیمت فروش کاغذ روزنامه هر کیلوگرم٤١هزار ریال تعیین شد.

امیرزاده ادامه داد: قیمت فروش کاغذهای بالکی(٦٠ گرم) نیز براساس هر کیلوگرم ٥١هزار ریال تعیین و  مقرر شد حداکثر قیمت فروش کاغذهای مربوطه موجود در انبار فروشنده براساس نرخ‌های کاغذهای چاپ و تحریر، روزنامه و بالکی باشد.

نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کارگروه کاغذ افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد با توجه به اینکه محموله‌های یاد شده ترخیص و در انبار و بازار موجود است و از آنجا که کاغذهای مزبور براساس نرخ ارز رسمی دولتی وارد شده، چنانچه براساس اسناد و مدارک مثبته که توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مورد بررسی و تعیین قیمت قرار می‌گیرد، مشمول پرداخت مابه التفاوت شود، اقدامات قانونی صورت پذیرد.

این جلسه با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت،آموزش و پرورش و مدیرکل سازمان حمایت، بانک مرکزی، گمرک ایران و نمایندگان انجمن واردکنندگان کاغذ و مقواو سلولز ایران، نماینده مصرف‌کنندگان کاغذ در حوزه صنعت چاپ و شرکت تعاونی مطبوعات ایران و نمایندگان ناشران، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز