خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد:

تدابیر مسئولان برای کاهش قیمت کاغذ راهگشا نبود

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۳۵۱

وکیلی معتقد است که تدابیر کرباسیان، شریعتمداری و صالحی به عنوان وزرای اقتصاد، صنعت و فرهنگ برای کاهش قیمت کاغذ چشمگیر نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، محمدعلی وکیلی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس توضیحات دو وزیر صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی را در جلسه کمیسیون هفته گذشته فرهنگی درخصوص گرانی کاغذ قانع‌کننده و کارگشا ندانست و گفت: اگرچه قیمت کاغذ تحریر کمی کاهش پیدا کرده است اما این مسئله در رابطه با کاغذ روزنامه‌ بی‌تاثیر بوده بنابراین اقداماتی که ازسوی مسئولان تاکنون صورت گرفته نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش قیمت فعلی نداشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به افزایش صعودی قیمت کاغذ و کاهش ناچیز آن مطالبات بیشتری از مسئولان مربوط داریم؛ ابتدا اینکه سازمان تعزیرات باید ورود جدی‌تری به ویژه در زمینه احتکارهای صورت‌گرفته داشته باشد و همچنین تسریع در اختصاص ارز مبادله‌ای و ورود وزارت فرهنگ برای تنظیم و بالانس بازار ضروری است.

وی نقش قیمت جهانی را در افزایش قیمت کاغذ در بازار ایران تعیین‌کننده ندانست و گفت: قیمت کاغذ روزنامه‌ای طی یک ماه از ۲۳۰۰ به ۳۶۰۰ رسید و تدابیر کرباسیان، شریعتمداری و صالحی به عنوان وزرای اقتصاد، صنعت و فرهنگ این قیمت را به ۳۴۰۰ رسانده اما از آنجا که این کاهش چشمگیر نیست به هیچ عنوان نمی‌توان به آن استناد کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: کمیته متشکل از سه نماینده و مسئولان وزراتخانه‌های مرتبط بتوانند با نظارت بر فعل و انفعالات کاغذ شرایط کاهش قیمت و افزایش آن را در بازار فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز