خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

چمن‌کاری‌ها باید سالانه ۱۰ درصد کاهش یابد/آب قنات‌های تهران صرف شستن ماشین‌ها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۴۴۳

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با بیان اینکه بخشنامه‌های ممنوعیت کاشت چمن اجرایی نمی‌شود با اشاره به طرح‌های ضعیف سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهردرای تهران گفت: ب قنات‌های تهران صرف شستن ماشین‌ها می‌شود و برخی کارکنان شهرداری با حق و حساب، اجازه این کار را می‌دهند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، براساس اظهارات مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، ذخایر آبی این استان، پس از استان سیستان و بلوچستان در بدترین شرایط قرار دارد. در این شرایط شهرداری تهران هنوز از همین ذخایر آبی برای آبیاری چمن‌ و فضای سبز استفاده کرده و پس از سال‌ها، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران نتوانسته طرح استفاده از آب پسماند برای آبیاری را به مرحله اجرا درآورد.

سیدآرش حسینی میلانی، عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر در خصوص ممنوعیت چمن‌کاری در سطح شهر تهران به علت بحران آبی به ایلنا گفت: در زمینه ممنوعیت چمن‌کاری در سطح شهر و فضاهای سبز شهری، شورا مصوبه‌ای ندارد. البته در گذشته بخشنامه‌ای درخصوص ممنوعیت چمن‌کاری توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز به مناطق ابلاغ شده اما این بخشنامه چندان جنبه اجرایی نداشته است. 

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کم‌آبی کنونی، یکی از راه‌حل‌های اصلی کاشت گیاهان مقاوم در برابر خشکسالی است، اظهار داشت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران درخصوص کاشت گیاهان بومی و مقاوم در برابر کم‌آبی طرحی دارد اما این طرح قوی، هدفمند و سنجنش‌پذیر نبوده و فقط در حد یک فهرست است و نمی‌تواند جایگزین چمن شود. 

رئیس کمیتهمحیط شورای شهر افزود: ما باید به سمتی برویم که در یک برنامه زمان‌بندی شده، سالانه میزان چمن‌کاری به میزان مشخصی مثلا ۱۰ درصد کاهش یابد و از طرفی، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری و مناطق ۲۲ گانه درخصوص «کاهش درصد چمن‌کاری» تعهد دهند. 

حسینی میلانی در پاسخ به سوالی درباره آبیاری فضاهای سبز با آب شرب نیز تصریح کرد: آبیاری با آب شرب صد درصد غیرقانونی است و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران مدت‌ها است که شبکه آبیاری خود را از آب شرب جدا کرده و اگر جایی شاهد بودید که با آب شرب، فضای سبز را آبیاری می‌کنند به ما سریعا خبر دهید. 

وی درخصوص شست و شوی غیرقانونی خودرو با آب قنات در برخی از مناطق شمالی تهران نیز ابراز داشت: کارواش‌های غیررسمی در یوسف‌آباد از قدیم وجود داشته و از آب قنات که داخل جوی‌های این محله روان است، برای شست و شوی خودروها استفاده می‌شود. برخی از اقشار محروم هم در این بخش به صورت سنتی به شست و شوی ماشین می‌پردازند و متاسفانه شاهد هستیم که موضوع ساماندهی مناسبی ندارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز