خبرگزاری کار ایران

جوابیه روابط عمومی وزارت صمت درباره واردات خودرو

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۷۹۲

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: براساس اسناد تلاشی برای ایجاد رانت و اقدام فراقانونی برای شرکت واردکننده خودرو انجام نشده و پس از بررسی و مطابقت درخواست مدیرعامل این شرکت، عدم امکان موافقت با درخواست ذکر شده اعلام شده است.

به گزارش ایلنا، جوابیه این مرکز به این شرح است: پیرو درج خبری با عنوان "برگی تازه از توزیع رانت در واردات خودرو/ حمایت خاص از واردکننده خاص" در خبرگزاری مهر، برای تنویر افکار عمومی و همچنین اطلاع خبرنگار و نویسنده مطلب فوق توضیحات زیر ایفاد می‌گردد:

به طور معمول همه درخواستها و همچنین نامه منتشر شده در آن خبرگزاری طبق روال معمول و حساسیت جناب آقای شریعتمداری «وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت» به معاونین با نگاه مثبت به قانون و حمایت از فعالین اقتصادی ارجاع می‌گردد و در موارد متعدد، توجه مقام عالی وزارت در این گونه مسایل قابل احصا است.

با این وجود هیچ کدام از معاونین و مدیران وزارتخانه حق تخطی از قانون و آیین نامه‌های جاری در حوزه واردات و صادرات را ندارند. در این مورد جناب آقای خسروتاج پس از بررسی و مطابقت درخواست آقای میثم رضایی مدیر عامل شرکت مفتاح رهنورد، عدم امکان موافقت با درخواست ذکر شده را اعلام کرده‌اند و حتی وقتی دوباره ایشان برای پیگیری همین موضوع مجددا نامه‌ای به وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در تاریخ ۱۱/۶/۹۶ ارسال می‌کنند، وزیر صمت در پاسخ به آقای خسروتاج اشاره می‌دارند "در صورت داشتن قرارداد خدمات پس از فروش و مجوز رسمی فعالیت صنفی براساس مقررات ابلاغی وزارتخانه دستور اقدام فرمایید". در نتیجه براساس اسناد تلاشی برای ایجاد رانت و اقدام فراقانونی برای درخواست کننده نامه نشده است. در نهایت در تاریخ ۲۹/۶/۹۶ به صورت کتبی از سوی مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات موضوع عدم اعتبار ثبت سفارش این شرکت به مدیرعامل ابلاغ و در نتیجه مجوز واردات خودرو تا قبل از تغییر آیین نامه داده نشده است.

در پایان اشاره می‌داریم در راه مبارزه با فساد، وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز پرچمدار دستگاه‌های اجرایی در کشور است و نظیر این اتفاق که یک وزیر نسبت به زیر مجموعه خود با حساسیت کامل و بدون اغماض اقدام کند و موضوع را بی پرده با مسئولان ارشد دستگاه اجرایی و قضایی در میان بگذارد در تاریخ ۴۰ ساله جمهوری اسلامی وجود ندارد و این قابل پیش بینی است که شبکه فساد و رانت کسی را که معتمد رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهور است مورد تهاجم قرار دهند و در عزم او برای پاکسازی این شبکه خلل ایجاد کنند.

لذا توصیه داریم به دور از هیجان و همراهی ناآگاهانه با این مفسدین برای همراهی و بخشیدن روحیه امید به مردم کوشا باشیم.

گفتنی است که تصویر نامه دفتر مقررات صادرات و واردات به مدیر عامل شرکت مربوطه جهت مشاهده مخاطبین عزیز پیوست شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز