خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

آغاز سنجش صلاحیت‌های تخصصی مدیران از ۱۰ مرداد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۶۹۷

معاون رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از آغاز سنجش صلاحیت‌های تخصصی مدیران از ۱۰ مرداد ماه خبر داد.

فریبرز حمیدی (معاون رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش) در رابطه با زمان برگزاری مرحله دوم سنجش صلاحیت‌های عمومی و تخصصی مدیران به خبرنگار ایلنا گفت: سنجش صلاحت تخصصی مدیران هنوز آغاز نشده است، زیرا پس از سنجش صلاحیت‌های عمومی،‌ برگزاری یک سری نشست و جلسات با ارزیاب‌ها را ضروری دانستیم تا با تیم‌هایی که در این زمینه با ما همکاری می‌کنند، این مدل را تکمیل‌تر کنیم.

حمیدی درباره بخش دوم سنجش صلاحیت‌های عمومی مدیران گفت: از ۶ تا ۱۰ مرداد ماه سال ۹۷ مرحله دوم سنجش شایستگی‌های عمومی را آغاز خواهیم کرد. همانطور که پیش‌تر عنوان شده بود در شایستگی‌های عمومی ما دنبال ارزش‌های نگرشی، توانمندی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی، تحلیل رفتاری، تحلیل شناختی و نیز یک سری ویژگی‌های دانشی شامل آشنایی مدیر با قوانین و مقررات، آشنایی با آیین‌های اجرایی،‌ آشنایی با سند تحول و... هستیم.

معاون رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به زمان برگزاری سنجش صلایحت‌های تخصصی مدیران بیان کرد: از ۱۰ مرداد سنجش صلاحیت حرفه‌ای مدیران که شامل مدیریت آموزشی، مدیریت منابع نیروی انسانی،‌ مدریت ارتباطات (مشارکت‌های ذینفعان، مدیریت فرهنگی، مدیریت استعداد‌های برتر، ‌مدیریت فرآیند‌های یادگیری) و... است، توسط تیم ارزیاب‌ها انجام می‌شود. سپس اواخر مرداد نتایج سنجش شایستگی‌های عمومی و شایستگی‌های تخصصی که مجموع آن همان صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران است، اعلام می‌شود.

وی افزود: پس از اعمال اصلاحات آن را در سایر استان‌ها نیز اجرا خواهیم کرد. از آنجا که در حال نهایی کردن این مدل هستیم سعی می‌کنیم از تجارب، ابزارها و روش‌های مختلفی که می‌توان شایستگی‌‎های عملکردی مدیران و نیز تغییر در آنها را ایجاد کرد، استفاده کنیم.

حمیدی در پایان اظهار کرد: نمی‌خواهیم یک کار کلیشه‌ای و تئوریک انجام دهیم به همین دلیل بعد از تحلیل و بررسی مرحله اول شایستگی‌های عمومی تصمیم به اجرای مرحله دوم یعنی مرحله تکمیلی برای سنجش دیگر صلاحیت‌ها گرفتیم به همین جهت می‌خواهیم این کار را کاملا پخته شده انجام دهیم. نتایج دو مرحله صلاحیت‌های عمومی و حرفه‌ای مدیران که همان سنجش صلاحیت‌های حرفه ای مدیران است، اواخر مرداد ماه بررسی و اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز