خبرگزاری کار ایران

نشست نمایندگان مردم گیلان با معاون وزیر آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۹۷۷

رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: جذب نیرو‌ی انسانی بسیار کم هزینه‌تر از خروج آن از آموزش و پرورش است و کوچک‌ترین اشتباه با جذب بی‌رویه نیروی انسانی می‌تواند بسیار هزینه‌بردار باشد.

به گزارش ایلنا، اسفندیار چهاربند در جلسه هم‌اندیشی با نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت:یکی از ویژگی‌های آموزش و پرورش،گستردگی آن است که بزرگترین دستگاه نیرومند کشور شناخته شده‌است، وی ادامه داد: ماهیت بکارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش 60ساله است و فردی که وارد دستگاه آموزش و پرورش می‌شود حداقل 60سال از منابع دولتی تغذیه می‌کند.

رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: تا سال 1400، 108هزار نفر مشمول بازنشستگی هستند که بالغ بر 23هزار میلیارد تومان پاداش بازنشستگی آنان است که می تواند چالش بزرگی پیش‌ پای دولت باشد و باید با همیاری همه دستگاه ها و نگاه ویژه مجلس و دولت به آموزش و پرورش ، راهکار مشخصی برای عبور از این بحران طراحی شود.

وی یکی از راه‌های عبور از این چالش را عدم جذب بیش از اندازه و غیر کارشناسانه نیروی انسانی بر شمرد و گفت :باید تلاش کنیم جذب بی رویه و بدون برنامه نداشته باشیم و در خروج نیروهای انسانی دقت و ظرافت به خرج داده و کنترلی معقولانه داشته باشیم.تا به جای 4 سال، در بازه زمانی 8 ساله خروج نیروها صورت گیرد.

در این نشست نمایندگان گیلانی مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در خصوص آموزش و پرورش پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز