خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

کمبود آب در کشور یک ابر چالش است

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۷۷۹

معاون آموزش،پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کمبود آب در کشور یک ابر چالش است و باید مشکلات ناشی از آن را جدی گرفت.

به گزارش ایلنا؛ برات قبادیان روز شنبه در دیدار با استاندار قزوین افزود: امروزه توسعه صنعت و کشاورزی به میزان منابع آبی یک منطقه وابسته است و نمی‌توان نقش مهم و موثر این دو را نادیده گرفت.

وی اظهار کرد: تغییر اقلیم و مشکلات خشکسالی در کشور بسیار جدی است به گونه‌ای که بسیاری از رودهای کشور که در گذشته نه چندان دور خروشان بوده‌اند امروز خشک و یا کم آب شده اند.

وی افزود: نباید نسبت به انتقاد سازنده و دلسوزانه که برای رفع مشکلات کشور مطرح می شود جبهه گرفت بلکه باید این نوع انتقاد را سازنده و عین صواب دانست.

وی ادامه داد:امروزه توسعه کشور بدون استثنا به مشارکت همه مردم از زن و مرد وابسته است و می توان گفت پیشرفته ترین سرزمین ها؛ کشورهایی هستند که در آنها زن و مرد در کنار هم برای اعتلای اقتصادی کشورشان فعالیت می کنند.

قبادیان گفت:با توجه به نقش موثر بانوان در جامعه نمی توان 50 درصد جامعه که بانوان هستند را نادیده گرفت و آنها را از فعالیت در چرخه اقتصادی باز داشت.

استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت:امروزه نقش صنعت در توسعه یک منطقه و استان بسیار مهم است و بدون صنعت؛ کشاورزی و دامداری نیز ممکن نیست.

عبدالمحمد زاهدی افزود: متاسفانه ناآگاهی مردم در برخی نقاط موجب می‌شود که نسبت به توسعه صنعت و حتی صادارت محصولات دیدگاه خوبی نداشته باشند و باید با آگاهی سازی نسبت به ضرورت توسعه صنعت و افزایش صادرات اقدام کرد.

استان قزوین دارای سه هزار و 500 واحد تولیدی است که تعدادی از آنها در15 شهرک، ناحیه صنعتی و یک شهر صنعتی فعالیت دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز