خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اعلام کرد:

رشد 13 درصدی صادرات در سه ماهه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۶۹۹

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات در سه ماهه نخست سال جاری از رشد 13 درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد محمدپور عمران در همایش صنعت، معدن و تجارت که صبح امروز در سالن همایش بانک صادرات مازندران برگزار شد، حضور استاندار فعلی مازندران را عامل جهت‌گیری خاصی در حوزه صنعت و تجارت استان برشمرد و اظهار داشت بیشترین فشار تحریم‌ها مربوط به بخش صنعت است، زیرا بخش کشاورزی کشور بومی‌سازی شده است و در بخش گردشگری نیز چندان وابسته به سایر کشورها نیستیم.

وی با اشاره به رشد هفت درصدی صادرات در سال گذشته، افزود: صادرات در سه ماهه نخست سال جاری از رشد 13 درصدی برخوردار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اعلام کرد: 154 مصوبه در 52 کارگروه تسهیل در سه ماه نخست سال جاری به امضا رسید.

محمدپور با اشاره به 12 محور مورد تأکید استانداری مازندران در اقتصاد مقاومتی و اختصاص نخستین محور به صنعت‌، معدن و تحارت داخلی و خارجی گفت: «نرخ بیکاری استان در سال 96، به 10درصد رسید.

وی با بیان اینکه در سال 96، 880 میلیارد تومان طرح در مازندران به بهره‌برداری رسید، افزود: این میزان به غیر از احتساب پایانه‌های صادراتی که در سامانه بهین‌یاب ثبت نمی‌شود بوده است.

این مسئول استانی با بیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید 200 میلیارد تومان طرح در سال به بهره‌برداری رسیده است، گفت: امروز این مقدار به 900 میلیارد تومان رسیده است.

محمدپور با اعلام اینکه در سه ماهه نخست سال جاری، صدور جوازها کاهش 30 درصدی داشته است، بیان کرد: در کنار آن، میزان ارائه اعتبارات به واحدهای توانمند و معتبر افزایش یافته است.

وی خواستار تسهیلات کم‌بهره به شهرک‌های صنعتی شد و احیای شورای معادن استان با پیشگامی استاندار را از اتفاقات خوب در حوزه صنعت در ماه های اخیر دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز