خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

صادرات سنگ و مواد معدنی آذربایجان شرقی ۲۵ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۷۰

همچنین ارزش صادرات گروه فلزات آذربایجان شرقی نیز از رشد ۷/۱۲ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل برخوردار بوده است.

ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در ۱۰ ماه امسال صادرات گروه سنگ و مواد معدنی استان با ۶/۲۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رسید.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد جعفر عظمایی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی با دارا بودن معادن غنی و کم نظیر در دنیا از ظرفیت بالایی در توسعه بخش معدن و سرمایه گذاری در امور صنایع معدنی برخوردار است.
عظمایی در ادامه با بیان اینکه راهبردی‌ترین برنامه در رسیدن به توسعه پایدار در تولید وصنعت استان از طریق گسترش معادن و صنایع معدنی میسر می‌شود افزود توجه همزمان به اکتشاف، استخراجو تولید و صادرات مواد معدنی با کیفیت، یکی از هموار‌ترین راه‌های خروج از اقتصادی تک محصولی استو توسعه بیشتر و پایدارتربخش معدن، منجر به هموار شدن مسیر توسعه اقتصادی و تجاری کشور خواهد شد.
وی آذربایجان شرقی را بواسطه وجود ظرفیت‌های طبیعی و انسانی و نیز بسترهای سرمایه گذاری از استانهای پیشرو در توسعه صنایع معدنی کشور برشمرد و گفت: ارزش صادرات گروه فلزات آذربایجان شرقی در ۱۰ ماهه سالجاری نیز ۱۴۷ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار بوده است.
عظمایی افزود: این رقم صادرات رشد ۷/۱۲ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل در این گروه کالایی را نشان می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز