خبرگزاری کار ایران

چه کسانی نساجی قائم‌شهر را به اینجا رساندند؟

استاندار مازندران درنگ کند، کارخانه به تاراج خواهد رفت

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۹۴۹

"کارخانه نساجی قائمشهر را ازدست نا اهلان نجات دهید" این جمله بخشی از متن نامه "شیرسوار" عضو شورای شهر قائمشهر خطاب به استاندار مازندران است که چندی پیش در یکی از رسانه های کشور انتشار یافت. حال پرسش اینجاست که چه کسانی نساجی قائم‌شهر را به اینجا رساندند؟

به گزارش ایلنا ، حکایت صنعت نساجی؛ غمبار و غیرقابل توصیف است؛ صنعتی که روزگاری نه چندان دور رکن مهم  اقتصاد ایران  به شمار می آمد امروز مشکلی بزرگ  برای کشور و مسئولان و برنامه ریزان تبدیل شده است.

و  داستان صنعت نساجی در استان مازندران ...

آنگونه که در نامه این عضو شورای شهر قائمشهر آمده، این شورا تصمیم به واگذاری کارخانه نساجی قائمشهر- شماره یک- به سازمان همیاری شهرداری های مازندران گرفته و ظاهراً ایشان با توجه به تبعات احتمالی این تصمیم ، از مهندس اسلامی استاندار خواسته در این مورد تجدید نظر گردد.

خبرگزاری "ایلنا" سالهاست  معترض به واگذاری کارخانه ها هستند و همیشه در معرض اتهامات افراد و گرو هایی بوده اند که امروز عضو محترم شورای شهر قائمشهر اصطلاح "نااهلان" را در مورد آنها به کارمی گیرد.

در سال هایی که به واسطه نبود نظارت کافی ، سرنوشت صنعت نساجی را افرادی رقم زدند که تنها دغدغه ای که نداشتند؛ تولید و اشتغال بود؛ فریاد می زدیم و هیچکس صدای ما را نشنید.

کارخانه ها به کسانی واگذار شدند که از حداقل تخصص و تعهد محروم بودند؛ نظارتی در کار نبود؛ اگر چه ادعای نظارت دقیق و جامع داشتند! در سایه بی تدبیری ها تولید به رکود کشیده شد و اشتغال را به مسلخ بردند و هست و نیست کارخانه ها به تاراج رفت.

این عضو شورای شهر در نامه خود ؛به بحران کارخانه نساجی قائمشهر اشاره کرده و از آقای استاندار التماس دعا دارند که این واحد را از دست نا‌اهلان نجات دهید.

برجسارت و صداقت در گفتار این عضو محترم شورا آفرین می گوییم و تاکید داریم که نه شورایی های محترم و نه شهرداری و نه سازمان همیاری شهرداری های استان مازندران صلاحیت اداره صنعت و کارخانه های همچون نساجی قائمشهر را نداشته و آنانی که خود را در این عرصه محق می دانند خدای ناکرده "نااهل" نیستند اما خواسته و ناخواسته سند نابودی صنعت را امضاء می کنند و جالب این که این دور باطل با تصمیم اعضای محترم شورای شهر قائمشهر مبنی بر واگذاری کارخانه به سازمان همیاری ادامه دارد.

حال که این عضو محترم شورای شهر قائمشهر؛ پذیرفته اند که واگذاری کارخانه نساجی قائمشهر، مشکلی از این واحد با سابقه صنعتی حل نخواهد کرد از استاندار مازندران انتظار می رود پیش از آن که خبر رکود و احتمالاً تعطیلی نساجی قائمشهر اعلام شود ، اقدامی عاجل به عمل آورده و اجازه ندهند تولید و اشتغال در این خطه از کشور به کماء رفته و یک بار دیگر سرنوشت واحد به اما و اگر کشیده شود. خدایا چنان کن سرانجام کار/تو خوشنود باشی و ما رستگار

محمد درخشنده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز